> 9z1Strona <
27.03.2017
Nowe na stronie

MBSR z Jolantą Tadeusiak kwiecień'17

MBSR z Jolantą Tadeusiak kwiecień'17

Udział w programie redukcji stresu MBSR to okazja aby w bezpiecznej atmosferze spotkać się ze sobą, zauważyć jak żyję na co dzień i nauczyć się ważnych i praktycznych umiejętności, prowadzących do większego spokoju, równowagi psychicznej, skupienia i zadowolenia w życiu . Tak łatwo utracić te wartości w pędzie współczesnego życia. Może towarzyszy Ci przeciążenie, pośpiech, stres i jego objawy, niezadowolenie z siebie czy odkładanie życia na później ? A może chcesz po prostu zadbać o jakość swojego życia ? Program MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) to cykl grupowych spotkań, podczas których nauczysz się, w jaki sposób możesz spokojniej, bardziej świadomie i życzliwie dla siebie...więcej

27.03.2017
Kursy zaplanowane

Interpersonal Mindfulness Program IMP

Interpersonal Mindfulness Program IMP

Serdecznie zapraszam na udziału w programie Uważność w Relacjach (Interpersonal Mindfulness Program IMP). Program ten oferuje szczególny rodzaj praktyki – w relacji z drugą osobą. Przeznaczony jest dla osób zaznajomionych już z praktyką uważności, może stanowić kontynuację programu MBSR. Rozpoczęcie 8 maja. To okazja aby odświeżyć i pogłębić własną praktykę uważności oraz wprowadzić ją w praktyczny sposób w obszar relacji w innymi ludźmi. Uważność i pełna obecność w relacjach to wyzwanie – bywa, że jesteśmy sterowani przez nasze przypuszczenia, oceny oraz nawyki reagowania. Uważność w obszarze relacji to zarazem umiejętność i jak każda umiejętność wymaga praktyki. W trakcie spotkań...więcej

22.03.2017
Nowe na stronie Wydarzenia zaplanowane

Wykład o mindfulness na Dniu Mózgu 25 marca

Wykład o mindfulness na Dniu Mózgu 25 marca

Tydzień Mózgu jest coroczną akcją edukacyjną, której celem jest popularyzowanie wiedzy o mózgu i układzie nerwowym oraz jego działaniu w normie i patologii. Pomysł popularyzacji wyników badań nad mózgiem powstał w Stanach Zjednoczonych w drugiej połowie lat 90. Od tego czasu, co roku na całym świecie są organizowane specjalne sesje wykładowe, podczas których naukowcy z różnych dyscyplin nauki prezentują najnowsze wyniki swoich badań. Światowy Tydzień Mózgu ( Brain Awareness Week ) jest organizowany w Polsce po raz osiemnasty. W programie tegorocznej edycji jest wykład Zuzanna Ziomecka i Jolanta Tadeusiak z Polskiego Instytut Mindfulness. Nasze nauczycielki Mindfulness wyjaśnią co to jest...więcej

21.03.2017
Nowe na stronie

Relacja ze spotkania "Mindfulness w relacjach” w Campus Warsaw

Relacja ze spotkania "Mindfulness w relacjach” w Campus Warsaw

Spotkania współorganizowane przez Polski Instytut Mindfulness i Google Campus Warsaw stają się już pewną tradycją. Udało nam się nawiązać współpracę przy okazji konferencji „Mindfulness w biznesie” , co tylko zaostrzyło nasz apetyt na promocję uważności wśród społeczności młodych przedsiębiorców i w miejscu pobudzającym kreatywność. Większy apetyt zaowocował kolejnym wspólnym projektem. 16. marca odbyło się spotkanie, tym razem w całości poświęcone jednemu tematowi – relacjom i komunikacji. Jola Tadeusiak, nauczycielka mindfulness, psycholog, coach i trener umiejętności psychospołecznych, w trakcie 1,5 godzinnej sesji wyjaśniała, jak mindfulness może pomóc w budowaniu relacji i lepszej...więcej

21.03.2017
Nowe na stronie

Mindfulness - droga do kreatywności

Mindfulness - droga do kreatywności

Kolejna książka współautora międzynarodowego bestsellera MINDFULNESS. TRENING UWAŻNOŚCI z przedmową prof. Marka Williamsa To książka o tym, w jaki sposób zwiększyć swoją kreatywność, radzić sobie z wyzwaniami, mieć więcej wolnego czasu i żyć pełnią życia. Trening uważności pozwala otworzyć się na twórczą zabawę i płynącą z niej radość! Medytacja uważności zajmuje jedynie od 10 do 20 minut dziennie. Pozwala wyciszyć umysł, znaleźć w codziennym życiu chwile spokoju i reagować elastyczniej na wszystko, co nas spotyka. Pomaga zwiększyć kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji. Umacnia odwagę i wytrwałość, a także rozbudza ciekawość oraz otwiera drzwi olśnieniu...więcej

16.03.2017
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane Wydarzenia zaplanowane

Letnie zatrzymanie - 4 dniowe odosobnienie

Letnie zatrzymanie - 4 dniowe odosobnienie

24-27 czerwca 2017 w malowniczej Wytwórni Ciszy koło Uniejowa Odosobnienie mindfulness to wyjątkowy czas, który dajemy sobie na pogłębienie praktyk z kursów MBSR, oraz na poznanie nowych, nieformalnych ćwiczeń uważności. To okazja by wyjść z nurtu bieżących wydarzeń i usiąść wygodnie na brzegu by odetchnąć, nabrać sił i perspektywy, nasycić się zwykłym, niezwykłym byciem. Byciem bez smyczy komórkowej, byciem bez huku miasta i byciem przez moment z dala od wszystkich, którzy czegoś od nas oczekują. Wesprze nas obecność kameralnej grupy praktyków, śpiew ptaków gęsto zasiedlających okolice tego miejsca, oraz przepyszne posiłki przygotowane ze świeżych składników z okolicznych gospodarstw. W...więcej

13.03.2017
Nowe na stronie Wydarzenia zaplanowane

Mindfulness - trening umysłu dla zdrowia

Mindfulness - trening umysłu dla zdrowia

31 marca 2017 od 18:00 w Muzeum Azji i Pacyfiku Zapraszamy na wykład i warsztat, zorganizowany we współpracy z Fundacją Małgosi Braunek "Bądź" oraz Muzeum Azji i Pacyfiku. Tematem spotkania jest Mindfulness jako trening umysłu służący zdrowiu. Liczne badania wykazują, że 8 tygodniowy trening uważności może zapobiegać i stanowić wsparcie procesów zdrowienia zaburzeń funkcjonalnych i chorób psychosomatycznych, a szczególnie: Choroby niedokrwiennej serca Chorób przewodu pokarmowego Choroby nadciśnieniowej Cukrzycy typu II Depresji ADHD Uzależnień Dolegliwości bólowych Wielu innych schorzeń Ponadto zbadano, że praktyka Mindfulness podnosi poziom witalności, odporności fizycznej i...więcej

11.03.2017
Nowe na stronie

Majówka z mindfulness – praktyka uważności inspirowana 4 żywiołami

Majówka z mindfulness – praktyka uważności inspirowana 4 żywiołami

Zapraszamy na wyjątkowy wyjazd z praktyką uważności „Majówka z mindfulness”, który będzie okazją, by zatrzymać się, odetchnąć i odpocząć. Spędzimy kilka dni z dala od zgiełku miasta, w otoczeniu natury i przyjaznym medytacji miejscu – Bajkowej Zagrodzie. Inspiracją do wspólnych ćwiczeń medytacyjnych będą cztery żywioły : ziemia, ogień, woda i powietrze. Dzięki temu osadzimy się w bieżącej chwili, nawiążemy bliższy kontakt z naturą oraz z samym sobą. Program wyjazdu został zaplanowany w duchu uważności . Znajdują się w nim ćwiczenia medytacyjne formalne i nieformalne. Praktyka będzie odbywać się w pozycji siedzącej, leżącej oraz w ruchu. Zaplanowaliśmy również nieformalne ćwiczenia na...więcej

07.03.2017
Nowe na stronie

Spotkania z praktyką Mindfulness Dotyk Uważności

Spotkania z praktyką Mindfulness Dotyk Uważności

Spotkania z praktyką mindfulness są doskonałą okazją do tego, żeby zatrzymać się i odetchnąć w dzisiejszym pędzącym świecie. Na spotkaniach doskonalimy umiejętność bycia „tu i teraz” poprzez rożne rodzaje praktyk medytacyjnych i ćwiczeń uważności. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą zauważać, doświadczać i żyć świadomie, chwila po chwili. Praktyka uważności może pomóc zachować otwarty umysł i nie dać porwać się rutynie. Spotkania mają charakter otwarty, można dołączyć w dowolnym terminie. Prosimy zabrać ze sobą wygodne, niekrępujące ruchów ubranie. Dla kogo są te spotkania? Dla wszystkich, którzy chcą spróbować praktyki mindfulness i medytacji oraz dla tych, którzy już medytują i lubią...więcej

03.03.2017
Nowe na stronie

Radzenie sobie z bólem

Radzenie sobie z bólem

“ W cz ł owieku wszystko powinno by ć pi ę kne : i twarz, i ubranie, i dusza, i my ś li . ” - Antoni Czechow Ból zmienia nastawienie do życia – jak sobie z nim radzić? W tym artykule chcę podzielić się kilkoma myślami o tym , jak można się wspomagać w radzeniu sobie z bólem i w łagodzeniu go. Ból to nie fanaberia, ból to choroba. Nikt nie lubi bólu ani choroby. Od wieków ludzie robili wszystko , aby tego unikać. Mimo wielu różnorakich wysiłków nawiedzają nas zarówno ból , jak i choroby. Ból jest bardzo indywidu a lnym doświadczeniem. Tylko osoba, która go doświadcza , może być pewna jego obecności , ale i ona może mieć duży kłopot z dokładnym opisaniem go. Uporczywy ból to jeden z...więcej

23.02.2017
Nowe na stronie

MBSR z Bronem Świątkowskim

MBSR z Bronem  Świątkowskim

M indfulness- B ased S tress R eduction (Redukcja stresu w oparciu o rozwój uważności) 16 marca - 4 maja 2017 Czy znasz ten stan : niekończąca się lista spraw do załatwienia, napięte terminy, nerwowa atmosfera w pracy, niedobory odpoczynku, kłopoty ze spaniem, kłębiące się myśli, uporczywe obawy, negatywne scenariusze wydarzeń w Twoim życiu? Czy czujesz potrzebę zmniejszenia poziomu doświadczanego stresu? Czy czujesz potrzebę uwolnienia się od uporczywych myśli oraz niechcianych emocji? Ciągły stres wyczerpuje, obezwładnia, doprowadza organizm do destrukcji, odbija się na pracy zawodowej, rujnuje relacje z bliskimi, obniża Twoje samopoczucie. Pociesz się jednak, że nie tylko Ty tego...więcej

18.02.2017
Nowe na stronie Kursy zaplanowane

Mindfulness Based Stress Reduction dla Przywódców

Mindfulness Based Stress Reduction dla Przywódców

8 tygodniowy trening umiejętności przywódczych metodą uważności Obecne czasy stawiają przed przywódcami szczególny rodzaj problemów, na które nie ma gotowych rozwiązań. Przez niesamowite tempo rozwoju ostatnich pięćdziesięciu lat, pojawiają się koszty i konsekwencje, których nikt nie przewidział. Szukanie sposobów by korzystać z nowych możliwości i stawiać czoło wyzwaniom, które tworzą, to zadanie dla rozważnych liderów w każdym sektorze, włącznie z rodziną. Po ukończeniu fellowshipu w Leadership Academy for Poland prowadzonym przez kadrę z Harvard Kennedy School for Public Leadership, zrozumiałam jak cennym programem uzupełniającym i wspierającym dla przywódców jest Mindfulness Based...więcej

18.02.2017
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane

Sobotnia praktyka - Przystanek Cisza

Sobotnia praktyka - Przystanek Cisza

SPOTKANIA REFLEKSYJNO - INSPIRACYJNE W NURCIE MINDFULNESS. następny Przystanek - 18 marca 2017 Zapraszamy na Przystanek Cisza - grupową praktykę w ciszy. Daje możność zatrzymania się, pogłębienia kontaktu ze sobą, świadomego, niespiesznego celebrowania życia chwila po chwili, z każdym oddechem. WARUNKI UCZESTNICTWA: Do udziału w Przystanku Cisza zapraszamy Wszystkich, którzy są zainteresowani rozwijaniem i pogłębianiem uważności. Warto zabrać ze sobą dodatkowe skarpety, szal lub koc i posiłek. HARMONOGRAM SPOTKAŃ: W wybrane soboty , w godzinach 11:00-17:00 ćwiczymy w ciszy różne formy medytacji Mindfulness (formalne i nieformalne). Trening rozpoczynamy i kończymy praktyką kręgu - uważnej...więcej

16.02.2017
Nowe na stronie

Mindfulness w relacjach – spotkanie warsztatowo – wykładowe

Mindfulness w relacjach – spotkanie warsztatowo – wykładowe

Polski Instytut Mindfulness zaprasza na spotkanie warsztatowo – wykładowe poświęcone uważności w relacjach i komunikacji, które odbędzie się w dniu 16 marca 2017 r . w godzinach 18:00 – 20:30 w Google Campus Warsaw. Celem spotkania będzie zapoznanie uczestników z korzyściami uważnej komunikacji w życiu prywatnym oraz zawodowym i sposobami wzmacniania tej umiejętności. Mindfulness (pol. uważność) jest wysokiej jakości uwagą poświęconą temu, co dzieje się w bieżącej chwili, w Tobie oraz dookoła Ciebie. W obszarze relacji taka pełna uważność i obecność ma kluczowe znaczenie, ponieważ nasze życie to sieć relacji społecznych, których jakość znacząco wpływa na nasz dobrostan psychiczny i...więcej

09.02.2017
Nowe na stronie Kursy zaplanowane

Wiosenny MBSR z Moniką Witkowską

Wiosenny MBSR z Moniką Witkowską

8 tygodniowy Program Redukcji Stresu MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) na Żoliborzu Co warto wiedzieć o programie? Program opracował neurobiolog prof. J. Kabat- Zinn w Klinice przy Uniwersytecie Medycznym Massachusetts Skuteczność programu od ponad 30 lat potwierdzają badania naukowe na całym świecie Badania te wskazują, że MBSR realnie zmienia jakość życia uczestników. Program opiera się na technikach medytacji świeckich. Dostarcza narzędzi do obserwacji siebie i otoczenia, z ciekawością bez oceniania. Rozwija odporność na wszechobecny stres i kryzysy Uczy jak się zatrzymać MBSR pomaga: lepiej poznać samego siebie obserwować swoje ciało i umysł być w świadomym kontakcie z...więcej

> 9z1Strona <