10.04.2017
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane Wydarzenia zaplanowane

Letnie zatrzymanie - 4 dniowe odosobnienie

Letnie zatrzymanie - 4 dniowe odosobnienie

24-27 czerwca 2017 w malowniczej Wytw贸rni Ciszy ko艂o Uniejowa Odosobnienie mindfulness to wyj膮tkowy czas, kt贸ry dajemy sobie na pog艂臋bienie praktyk z kurs贸w MBSR, oraz na poznanie nowych, nieformalnych 膰wicze艅 uwa偶no艣ci. To okazja by wyj艣膰 z nurtu bie偶膮cych wydarze艅 i usi膮艣膰 wygodnie na brzegu by odetchn膮膰, nabra膰 si艂 i perspektywy, nasyci膰 si臋 zwyk艂ym, niezwyk艂ym byciem. Byciem bez smyczy kom贸rkowej, byciem bez huku miasta i byciem przez moment z dala od wszystkich, kt贸rzy czego艣 od nas oczekuj膮. Wesprze nas obecno艣膰 kameralnej grupy praktyk贸w, 艣piew ptak贸w g臋sto zasiedlaj膮cych okolice tego miejsca, oraz przepyszne posi艂ki przygotowane ze 艣wie偶ych sk艂adnik贸w z okolicznych gospodarstw. W...wi臋cej

18.02.2017
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane

Sobotnia praktyka - Przystanek Cisza

Sobotnia praktyka - Przystanek Cisza

SPOTKANIA REFLEKSYJNO - INSPIRACYJNE W NURCIE MINDFULNESS. nast臋pny Przystanek - 18 marca 2017 Zapraszamy na Przystanek Cisza - grupow膮 praktyk臋 w ciszy. Daje mo偶no艣膰 zatrzymania si臋, pog艂臋bienia kontaktu ze sob膮, 艣wiadomego, niespiesznego celebrowania 偶ycia chwila po chwili, z ka偶dym oddechem. WARUNKI UCZESTNICTWA: Do udzia艂u w Przystanku Cisza zapraszamy Wszystkich, kt贸rzy s膮 zainteresowani rozwijaniem i pog艂臋bianiem uwa偶no艣ci. Warto zabra膰 ze sob膮 dodatkowe skarpety, szal lub koc i posi艂ek. HARMONOGRAM SPOTKA艃: W wybrane soboty , w godzinach 11:00-17:00 膰wiczymy w ciszy r贸偶ne formy medytacji Mindfulness (formalne i nieformalne). Trening rozpoczynamy i ko艅czymy praktyk膮 kr臋gu - uwa偶nej...wi臋cej

22.10.2015
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane Wypowiedzi

Mantra wsp贸艂czucia na trudne chwile - praktyka nieformalna mindfulness

Mantra współczucia na trudne chwile - praktyka nieformalna mindfulness

Gdy 偶ycie zaboli鈥 Czasem 偶ycie w swojej nieprzewidywalnej zmienno艣ci przynosi b贸l 鈥 co艣, czego ka偶dy pragnie unikn膮膰 za wszelk膮 cen臋. Gdy nie udaje si臋 przed nim uciec czy schowa膰, pojawia si臋 cierpienie fizyczne lub emocjonalne i wtedy potrzebujemy sposobu na poradzenie sobie z t膮 bolesn膮 sytuacj膮. My, Praktycy Mindfulness, wiemy, 偶e pomocne jest zatrzymanie si臋, 艣wiadomy oddech, kontakt ze swoim cia艂em i umys艂em. Zdarza si臋 jednak, 偶e cierpienie spada jak katastrofa, z si艂膮 i nag艂o艣ci膮, kt贸ra obezw艂adnia. Nie ma wtedy przestrzeni na wybieranie i sprawdzanie, kt贸ra ze znanych mi praktyk Mindfulness pomo偶e najskuteczniej. Najbardziej przydatne w takich sytuacjach by艂oby co艣, co zadzia艂a...wi臋cej

09.10.2015
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane

Czytanie, ogl膮danie film贸w, s艂uchanie muzyki - praktyka nieformalna

Czytanie, oglądanie filmów, słuchanie muzyki - praktyka nieformalna

Na moim kursie MBSR z Ma艂gosi膮 Jakubczak, wiele lat temu, wyk艂贸ca艂am si臋 z ni膮 zawzi臋cie na temat tego boskiego poch艂oni臋cia umys艂u i wyobra藕ni jakie daje literatura. Z dobrym filmem lub pi臋kn膮 muzyk膮 r贸wnie偶 tak jest. Ma艂gosia utrzymywa艂a, 偶e to nie s膮 momenty przytomnej uwagi na tu i teraz. Faktycznie, woda stygnie, robi si臋 coraz p贸藕niejsza noc, a my nie widzimy, nie czujemy, tylko prze偶ywamy losy bohatera. W realu, dooko艂a nas, nic szczeg贸lnego si臋 nie dzieje. Ot, siedzimy w pokoju z ksi膮偶k膮 lub przy filmie. Ale nasze cia艂a, emocje i my艣li szalej膮. Wybuchamy nag艂ym 艣miechem. Zalewa nas wzruszenie, 艂zy ciekn膮 po policzkach, w 艣rodku targaj膮 nami skurcze rozpaczy. Ja, i pewnie Wielu z...wi臋cej

01.10.2015
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane Wypowiedzi

D艂onie - nieformalna praktyka mindfulness

Dłonie - nieformalna praktyka mindfulness

Mamy cia艂o. To takie oczywiste, prawda? A jednak jak blisko jeste艣 sam ze sob膮 - w swojej fizycznej postaci? Zapraszam Ci臋 dzi艣 do skupienia uwagi na jednej z cz臋艣ci Twojego cia艂a, jak膮 s膮 d艂onie. Mo偶e przypomnisz sobie, jak dziecko przygl膮da si臋 w艂asnym r臋kom, a mo偶e pami臋tasz, jak sam tak robi艂e艣 w dzieci艅stwie? Spr贸buj przez chwil臋 by膰 przy swoich d艂oniach z tak膮 w艂a艣nie dzieci臋c膮 ciekawo艣ci膮. Krok 1. Badanie przy pomocy zmys艂贸w. Najpierw bardzo uwa偶nie i szczeg贸艂owo obejrzyj swoje d艂onie. Sprawd藕, jaki maj膮 kszta艂t i faktur臋, jak s膮 zbudowane, jaki kolor ma sk贸ra w r贸偶nych miejscach... Przyjrzyj si臋 paznokciom, zarysowi ko艣ci i 偶y艂, wreszcie swoim liniom papilarnym, kt贸re s膮 znakiem...wi臋cej

29.09.2015
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane

IMP - Interpersonal Mindfulness Program

IMP - Interpersonal Mindfulness Program

IMP - piel臋gnowanie uwa偶nej obecno艣ci w relacjach NOWA EDYCJA 鈥濲estem wi臋kszy, lepszy ni偶 my艣la艂em, nie wiedzia艂em, 偶e jest we mnie tyle dobroci鈥 Walt Whitman, 鈥濸ie艣艅 o otwartej drodze鈥 鈥濨膮d藕 sob膮, wszyscy inni s膮 ju偶 zaj臋ci鈥 Oscar Wilde Program IMP (Interpersonal Mindfulness Program), powsta艂 jako wynik wsp贸艂pracy pomi臋dzy The Center for Mindfulness in Medicine, Health Care and Society na Uniwersytecie Medycznym w Massachusetts i Metta Programs. Program ten oferuje szczeg贸ln膮 praktyk臋 uwa偶no艣ci - w relacji z drug膮 osob膮. Rozwijanie tej praktyki powoduje, 偶e stajemy si臋 bardziej obecni i spokojni w relacjach z innymi oraz 偶yczliwi zar贸wno dla innych jak i dla siebie. Utrzymanie uwa偶no艣ci...wi臋cej

25.09.2015
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane Wypowiedzi

Zapach - nieformalna praktyka mindfulness

Zapach - nieformalna praktyka mindfulness

Og艂aszam dzisiejszy dzie艅 Mi臋dzynarodowym Dniem Zapachu. W ramach tego nowego 艣wi臋ta proponuj臋 nieformaln膮 praktyk臋 uwa偶no艣ci polegaj膮c膮 na pod膮偶aniu za swoim nosem. Mam teori臋, 偶e w ramach przyja藕ni mi臋dzygatunkowej z psami, podzielili艣my si臋 z nimi zmys艂ami. My, ludzie, postawili艣my na wzrok, a psom ca艂kowicie oddali艣my powonienie. Chocia偶 wiem, 偶e aparat w臋chu u ps贸w jest bardziej rozbudowany, to czuj臋 czasem (cho膰 nie nosem), 偶e nasz wr臋cz zamiera. Mam dowody. Dow贸d pierwszy: Prawie w og贸le nie mamy s艂贸w okre艣laj膮cych powonienie. Najcz臋艣ciej po偶yczamy okre艣lenia opisuj膮ce smaki, by opowiedzie膰, co wyczuwa nos. Dow贸d drugi: Perfum u偶ywamy topornie, bez opami臋tania i w dzikich...wi臋cej

01.08.2015
Nowe na stronie Praktyki zrealizowane

JAK BY艁O? Relacja z Letniego Zatrzymania

JAK BYŁO? Relacja z Letniego Zatrzymania

W dniach 16-19 lipca 2015 odby艂o si臋 pierwsze odosobnienie Mindfulness w ciszy zorganizowane przez POLIM prowadzone przez duet: Ma艂gosia Jakubczak i Zuza Ziomecka. Nie spos贸b opisa膰 ca艂o艣ci tego bardzo intensywnego do艣wiadczenia, pokazujemy jedynie kilka wspomnie艅 i refleksji po Letnim Zatrzymaniu. Ma艂gosia: Odosobnienie pojmuj臋 jako form臋 medytacji mindfulness. W ca艂o艣ci. Od przybycia na miejsce, przywitania si臋 a偶 do wyjazdu. Niezale偶nie od d艂ugo艣ci odosobnienia - to jedna medytacja. Bogata, r贸偶norodna ca艂o艣膰, w kt贸rej osoba praktykuj膮ca poznaje siebie. Mo偶e poby膰 ze sob膮 i sprawdzi膰, jak to jest traktowa膰 siebie jak najbli偶sz膮, ukochan膮 osob臋, wart膮 100% uwagi, szacunku, serdeczno艣ci,...wi臋cej

15.04.2015
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane

Uwa偶na joga dla nauczycieli MBSR i MBCT

Uważna joga dla nauczycieli MBSR i MBCT

25 kwietnia 10:00-13:00 Polski Instytut MIndfulness i Instytut Joanny Delbar zapraszaj膮 na zaj臋cia adresowane wy艂膮cznie do nauczycieli MBSR i MBCT. Program przewiduje praktyk臋 i dyskusj臋 dotycz膮c膮 aspekt贸w jogi w kontek艣cie kursu redukcji stresu. Dlaczego joga znalaz艂a si臋 w programie redukcji stresu? W jaki spos贸b joga mo偶e by膰 kontynuacj膮 uwa偶no艣ci na cia艂o? Jak 艂膮czy cia艂o, uczucia i umys艂? Co to znaczy przekracza膰 w艂asne granice? Zapraszamy do wsp贸lnej praktyki pod okiem Joanny Delbar - nauczyciela shri vivek jogi integralnej i do dyskusji w gronie innych nauczycieli MBSR. Wymiana do艣wiadcze艅 jest najcenniejszym 藕r贸d艂em wiedzy. Zapraszamy - Warszawa, ul. Smolna 38/10c Koszt udzia艂u w...wi臋cej

01.04.2015
Nowe na stronie Praktyki zaplanowane

Insight Dialogue

Insight Dialogue

Spotkanie wprowadzaj膮ce do interpersonalnej praktyki uwa偶no艣ci, prowadzone przez Jolant臋 Tadeusiak, certyfikowan膮 nauczycielk臋 MBSR, psychologa, coacha. Jest to przygotowanie do programu 鈥濽wa偶no艣膰 w relacjach鈥 zaplanowanego na II po艂ow臋 roku 2015. Termin najbli偶szego spotkania: Niedziela, 19 kwietnia 17:00-19:00 Smolna 38/10C WA呕NE! Zapraszamy absolwent贸w programu MBSR i osoby, kt贸re maj膮 do艣wiadczenie medytacyjne w dowolnej tradycji. Koszt udzia艂u : 40pln od osoby za spotkanie Zg艂oszenia przyjmujemy do 16.04.15 do ko艅ca dnia FORMULARZ ZG艁OSZENIOWY Od Prowadz膮cej : Insight Dialogue - interpersonalna praktyka medytacyjna 鈥 oznacza, 偶e medytujemy razem z drug膮 osob膮, pojawia si臋 interakcja...wi臋cej

01.12.2014
Nowe na stronie Praktyki zrealizowane Wydarzenia zrealizowane

Nowy Rok 2015 - uroczyste witanie

Nowy Rok 2015 - uroczyste witanie

2 stycznia 2015 Uroczy艣cie powitali艣my Nowy Rok, praktykuj膮c Mindfuluness w kr臋gu. Wielko艣膰 tego kr臋gu by艂a zaskakuj膮ca - ku naszej rado艣ci przyby艂o znacznie wi臋cej Os贸b ni偶 pierwotnie zak艂adali艣my. Kto by si臋 spodziewa艂, 偶e w posylwestrowy poranek tyle os贸b wybierze medytacj臋 zamiast odsypiania... Atmosfera spotkania by艂a niezwyk艂a. Niekt贸re osoby si臋 zna艂y, inne by艂y pierwszy raz. Wszyscy jednak uznali, 偶e chc膮 zerwa膰 z rutynowym, bankietowo-rozrywkowym witaniem Nowego Roku. Byli艣my zgodni, 偶e praktyk膮 medytacyjn膮 mo偶na nawet bardziej uczci膰 wyj膮tkowo艣膰 chwili ni偶 wznoszeniem toastu.... ciekawe ;-). Zaraz po chwili wsp贸lnego oddychania pojawi艂a si臋 blisko艣膰 i poczucie wsp贸lnoty, kt贸re...wi臋cej