MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction)  jest programem stworzonym w 1979 przez profesora Jon Kabat-Zinna i współpracowników w Klinice Redukcji Stresu  Uniwersytetu Medycznego Massachusetts w Worcester USA.
Jest adresowany do różnych grup odbiorców zmagających się ze stresem i kryzysami, pragnących podnieść jakość swojego życia.
Zainteresowanie MBSR systematycznie wzrasta, wraz z popularyzacją wyników badań naukowych, potwierdzających skuteczność programu dla zdrowia i w innych obszarach życia społecznego takich jak: biznes, edukacja, sport, kultura i więcej.

Program MBSR  nie jest programem terapeutycznym – nie zastępuje terapii ani opieki medycznej.
Uczestnictwo w programie nie uprawnia do realizowania programu MBSR w roli nauczyciela.

Klasyczny kurs MBSR jest realizowany według szczegółowego programu i konkretnych zasad, określonych przez zespół pod kierunkiem prof. Jona Kabat-Zinna.

•    Uprawnieni do realizacji MBSR są jedynie nauczyciele, którzy ukończyli specjalistyczne szkolenie, zakończone certyfikatem.
•    Kurs MBSR trwa 8 tygodni, każdy cotygodniowy warsztat trwa ok.3 godzin dydaktycznych.
•    Proces rozwoju uważności wymaga zaangażowania uczestników – program przewiduje codzienne ćwiczenia w domu (ok.45-60 minut) przez czas trwania kursu.
•    Uczestnicy otrzymują  materiały w formie skryptu, zawierającego podstawowy zestaw materiałów oraz dodatki zaproponowane przez nauczyciela.
•    Każdy uczestnik otrzymuje również  dostęp do nagrań z instrukcjami do każdego z  trzech głównych ćwiczeń: skanowania ciała, jogi i medytacji na siedząco, opracowane i nagrane przez nauczyciela prowadzącego kurs.
•    Początkowo uczestnicy kursu ćwiczą w oparciu o instrukcje, w miarę postępu programu stopniowo zaczynają praktykować samodzielnie.
•    W drugiej połowie programu odbywa się całodzienny trening w milczeniu – dzień uważności, podczas którego wykonuje się główne ćwiczenia: skanowanie ciała, jogę i medytację na siedząco oraz dodatkowe ćwiczenia rozwijające uważność.
•    W ósmym tygodniu oraz podczas podsumowania programu uczestnicy decydują, jak będą kontynuować praktykę Mindfulness po zakończeniu kursu.

Niektórzy certyfikowani nauczyciele MBSR wprowadzają modyfikacje programu kierując się specyficznymi potrzebami grupy odbiorców lub względami organizacyjnymi.

Zmodyfikowane programy nie noszą nazwy MBSR lecz „Trening/kurs oparty na MBSR”.

Program Redukcji Stresu MBSR na Żoliborzu

Program Redukcji Stresu MBSR na Żoliborzu

„Kiedy pozostajemy świadomi, próbujemy żyć w taki sposób, aby wytwarzać energię uważności, energię koncentracji i energię wglądu. Te trzy energie dają nam szczęście i przejrzystość umysłu, którą nazywamy „właściwym poglądem”.” Thich Nhat Hanh

Program redukcji stresu MBSR z Mają Sieńkowską

Program redukcji stresu MBSR z Mają Sieńkowską

Dołącz do listopadowo-grudniowego kursu redukcji stresu przez medytację. Niech grudzień przestanie Ci się kojarzyć z przedświąteczną gorączką i świątecznym stresem. Jeśli czujesz, że dni przemykają Ci przez palce, brakuje Ci spokoju, relacje nie są satysfakcjonujące,...

MBSR z Basią Świderską (start 04.09.2018)

MBSR z Basią Świderską (start 04.09.2018)

Moje pierwsze spotkanie z uważnością miało miejsce podczas długiej podróży. Był to moment niebywały. Dosłownie zauważyłam samą siebie. Zauważyłam moje ciało, emocje i nareszcie nauczyłam się choć trochę dostrzegać moje nawykowe myśli. Poczułam, że jestem w...

Zapis na Pauzę

Wyrażam zgode na przetwarzanie moich danych osobowych.

FreshMail.pl