2 edycje on-line

Edycja wieczorna – start: 9 maja 2022 r. (poniedziałek) godz. 18.00

lub

Edycja poranna – start: 10 maja 2022 (wtorek) godz. 09.30

Zapisy na: kbkoryga@sztukaumyslu.com lub 504 215 958

Kiedy zaczynamy sobie zdawać sprawę z tego, że cierpienie jest nieuniknione (ponieważ żyjemy w nieperfekcyjnych ciałach, w nieperfekcyjnym świecie, pośród ludzi, którzy są tak samo nieperfekcyjni, jak my), okazuje się, że współczucie nie jest luksusem, lecz podstawową potrzebą.”

Fragment książki „Praktyczny przewodnik po MBCL”

(autorzy: Eric Van den Brink i Frits Koster oraz Victoria Norton – twórcy programu).

Praktykujesz uważność?

Masz chęć pogłębić praktykę?

Pragniesz wzmocnić w sobie życzliwe i współczujące podejście do siebie i innych?

Jeśli tak, zapraszam Cię serdecznie do wzięcia udziału w tym niezwykłym 8-tygodniowym kursie. Każdy z nas ma bowiem w sobie potencjał do bycia współczującym, jednak z wielu powodów nie zawsze udaje się nam odczuwać współczucie w pełni, czy to do siebie, czy innych. Na szczęście współczucie można w sobie wzmacniać i rozwijać. To jest właśnie celem tego kursu!

OPIS:

MBCL (Mindfulness-Based Compassionate Living) to pogłębiony trening uważności wspierający w rozwoju współczucia i życzliwości wobec siebie i otaczającego nas świata. Współczucie wspomaga nas szczególnie w momentach, które są dla nas trudne i wymagające – jest niezwykłym zasobem w radzeniu sobie z bólem, stresem i cierpieniem, jakiego doświadczamy w życiu. Ćwiczenie współczucia wspiera zarówno nasze zdrowie fizyczne, jak i mentalne, pomaga nam nawiązywać zdrowszą relację ze sobą i z innymi.

Ten program jest dla Ciebie jeśli szukasz:

  • wspierających sposobów radzenia sobie z nieuchronnym stresem w życiu
  • zmiany w twoim odnoszeniu się do bólu (w sensie fizycznym, emocjonalnym, relacyjnym)
  • możliwości nowego, wspierającego podejścia do niezdrowych wzorców odnoszenia się do siebie i innych (takich jak np. ostra samokrytyka)
  • zdrowego balansu pomiędzy dbaniem o siebie a dbaniem o innych
  • trwałych sposobów na pełniejsze odczuwanie życzliwości, szczęścia, zdrowia i harmonii w życiu osobistym, zawodowym, w relacjach i w świecie:)

Jeśli kontynuujesz własną praktykę uważności i masz motywację do pogłębiania wglądu w siebie samą/siebie samego, również w to, co trudne – ten kurs jest dla Ciebie!

Program MBCL opracowali Erik van den Brink (holenderski psychiatra i psychoterapeuta) i Frits Koster (instruktor medytacji i nauczyciel mindfulness, który przez 6 lat swojego życia był buddyjskim mnichem). Zawartość tego programu inspirowana jest osiągnięciami i pracami takich osób jak: Paul Gilbert, Kristin Neff, Tara Brach czy Rick Hanson.

DLA KOGO?

Kurs przeznaczony jest dla osób zaznajomionych z podstawową praktyką uważności, najlepiej po przejściu ośmiotygodniowego treningu uważności (MBSR, MBCT lub ich odpowiedników). Mile widziani są również uczestnicy regularnie praktykujący medytację uważności przez co najmniej 1 rok, którzy nie uczestniczyli w żadnym z powyższych kursów (wymogiem jest ok. 1,5 godziny formalnej praktyki tygodniowo). Program nie jest odpowiedni dla uczestników bez doświadczenia w medytacji uważności.

STRUKTURA:

Kurs MBCL to:

  • 9 spotkań po 2 h 45 min każde, 1 x w tygodniu, w tym jedna sesja praktyki w ciszy
  • indywidualne spotkanie ze mną przed i po kursie
  • sugestie do praktyki własnej (± 1 h dziennie)
  • grupa licząca maksymalnie 10 osób

Podczas kursu otrzymasz ode mnie nagrania audio praktyk medytacyjnych w nurcie compassion oraz materiały kursowe, które pozwolą Ci głębiej zaznajomić się z zagadnieniem współczucia i życzliwości, także od strony naukowej.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Edycja wieczorna (on-line, zoom)

Spotykamy się w poniedziałki, zaczynając od 9 maja w godz. 18.00 20.45

Pełny kalendarz spotkań:

09.05 / 16.05 / 23.05 / 30.05 / 06.06 / 13.06 / 20.06 / 27.06 / 04.06.2022 r.

Edycja poranna (on-line, zoom)

Spotykamy się we wtorki, zaczynając od 10 maja o godz. 09.30 – 12.15

Pełny kalendarz spotkań:

10.05 / 17.05 / 24.05 / 01.06 / 08.06 / 15.06 / 22.06 / 29.06 / 05.07.2022 r.

Koszt kursu: 1.200 zł brutto

Istnieje możliwość rozłożenia płatności na 2 raty. Wystawiam fakturę.

O MNIE:

Jestem certyfikowaną nauczycielką kursów MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) oraz MBCL (Mindfulness-Based Compassionate Living). Certyfikat MBSR zdobyłam w Polskim Instytucie Mindfuless, który działa w partnerstwie z European Institute for Mindfulness Based Approaches w Niemczech. Certyfikację MBCL otrzymałam bezpośrednio od holenderskich twórców programu – Fritsa Kostera i Erica van den Brinka. W latach 2020-2022 pełniłam funkcję wiceprezeski Polskiego Instytutu Mindfulness. Z wykształcenia jestem muzyczką, aktorką i menadżerką kultury. Przez 8 lat byłam dyrektorką Teatru Polonia i Och-Teatru w Warszawie. Wiem z doświadczenia, co to jest wysoki poziom odpowiedzialności i stresu, pośpiech i presja (zewnętrzna lub wewnętrzna). Długo walczyłam z wewnętrznym krytykiem i wysokimi wymaganiami wobec siebie samej. To jednak prowadziło zazwyczaj w ślepą uliczkę. Moja pasja do poznawania siebie i odkrywania nowych sposobów radzenia sobie z trudnościami zaprowadziła mnie najpierw do uważności, a później pozwoliła mi otworzyć się na współczucie, życzliwość i łagodność wobec siebie i świata. Wierzę, że w każdym z nas jest siła do tego, aby na nowo odkryć w sobie radość, spontaniczność i po prostu… zadowolenie z życia. Takiego, jakie jest. I że życzliwość oraz współczucie przynoszą o wiele więcej korzyści, niż krytyka. Każdego dnia staram się korzystać z tego odkrycia i czerpać z życia całe bogactwo jego doświadczeń. Od kilku lat dzielę się moimi doświadczeniami i wiedzą z innymi, prowadząc ich przez pierwsze kroki w odrywaniu i wzmacnianiu ich wewnętrznej mocy, życzliwości i łagodności. Serdecznie zapraszam do wspólnej podróży również Ciebie!

REKOMENDACJE UCZESTNIKÓW POPRZEDNICH EDYCJI KURSU

„Kiedyś usłyszałem, że uważność to podstawa, a głębokie zmiany w życiu powoduje współczucie. Taki jest też kurs MBCL z Kasią. Podczas kursu zmienia się postrzeganie i rozumienie współczucia. Rozkładane jest ono na czynniki pierwsze, co skutkuje zrozumieniem bardzo wielu procesów. Każdy etap kursu przynosi kilka nowych praktyk, dotyczących rozwijania w sobie życzliwości i współczucia, a co najważniejsze „pakiet praktyk” otrzymanych na kursie zostaje z nami na resztę naszego życia – do wykorzystania wg „zapotrzebowania emocjonalno-sytuacyjnego”. Kasia prowadzi kurs z niesamowitym wyczuciem, profesjonalizmem i ciepłem. Każdy podczas kursu może czuć się swobodnie w wyrażaniu swoich uczuć czy myśli. Wiedza i wskazówki przekazywane do uczestników są bardzo pomocne i trafne. Nic tylko zazdroszczę kolejnym kursantom podążania tą drogą z przewodnictwem Kasi”.

Michał (grudzień 2021-styczeń 2022)

„Byłam u Kasi na dwóch kursach – MBSR i MBCL. Kurs MBSR przywrócił mi wolność i kontrolę nad swoim zachowaniem w sytuacjach stresowych. Kurs MBCL rozwinął mnie emocjonalnie i sprawił, że lepiej rozumiem siebie i innych. Mindfulness jest niesamowitym procesem, dla mnie jest to zmiana na całe życie. Kasia jest najlepszym przewodnikiem po tym procesie, jakiego tylko można sobie wyobrazić. Ma bardzo profesjonalne podejście, nigdy nie ocenia, nie krytykuje. Przekazuje wiedzę w sposób jasny. Inspiruje do zmian i własnych poszukiwań. Czekałam z niecierpliwością na każde spotkanie”.

Julia (grudzień 2021-styczeń 2022)

A ja zapraszam z całego serca również Ciebie:)

Kontakt ze mną:

kbkoryga@sztukaumyslu.com

tel. 504 215 958