Zapraszam Cię na kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction), którego właściwszą nazwą mogłoby być „podróż w głąb siebie”. Czas trwania kursu jest czasem indywidualnych odkryć i doświadczeń, z których każdy wyciągnie to, co dla niego najistotniejsze.

Podczas mojego kursu MBSR pragnę podzielić się istotą uważności, płynącą z praktyki medytacji mindfulness.

Czego uczysz się dzięki praktyce medytacji mindfulness

  • Procesu intencjonalnego kierowania uwagi na chwilę bieżącą
  • Przeciwdziałania rozproszeniu umysłu i wzmacniania siły koncentracji
  • Wyrabiania w sobie postawy nieosądzającej i akceptującej
  • Rozwijania swojej autentycznej ciekawości, bez oczekiwań
  • Doświadczania poczucia własnej skuteczności oraz konstruktywnego radzenia sobie z trudnościami
  • Żywego kontaktu z doświadczaniem rzeczywistości tu i teraz
  • Umiejętności obserwowania i bycia z tym co jest niezależnie od tego co wydarza się w chwili bieżącej na poziomie doznań fizycznych oraz myśli i emocji
  • Uważnego radzenia sobie z trudnymi emocjami i bólem fizycznym
  • Dostępu do postawy cechującej się bezstronnością, spokojem i wewnętrzną stabilnością

Kurs Mindfulness Based Stress Reduction został stworzony w 1979 roku przez neurobiologa dr Jona Kabat-Zinna i jego współpracowników z Uniwersytetu Medycznego w Massachusetts. Dr Jon Kabat – Zinn jako pierwszy wprowadził metodę uważności do medycyny i psychoterapii oraz opisał jej efekty w pracy z ludźmi. Choć korzeni uważności należy upatrywać w tradycji buddyjskiej, elementy wykorzystywane w programie MBSR są świeckie. Dzięki temu z programu mogą korzystać wszyscy, bez względu na wiarę.

Liczne badania pokazują, że praktyka mindfulness może mieć pozytywny wpływ na nasz mózg. Badanie przeprowadzone przez Davidsona i współpracowników (2003) pokazało, że osoby po
8-tygoniowej praktyce mindfulness, w porównaniu z osobami niepraktykującymi, wykazywały większą aktywność w lewej części kory mózgowej, związanej z pozytywnymi emocjami. Z kolei w badaniu przeprowadzonym przez Hölzel i współpracowników u osób uczestniczących w
8-tygodniowym programie MBSR zaobserwowano pogrubienie niektórych struktur mózgu. Więcej na temat badań nad uważnością znajdziesz tutaj.

Struktura kursu

  • 8 cotygodniowych sesji, odbywających się we wtorki w godzinach od 18:30 do 21:00. Terminy: 08.01, 15.01, 22.01, 29.01, 05.02, 12.02, 19.02, 26.02
  • Dzień uważności, który odbędzie się w niedzielę 24.02 w godzinach od 10:00 do 17:00
  • Indywidualne spotkanie z prowadzącą przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu kursu
  • Samodzielna praktyka medytacji uważności, około 45 minut dziennie
  • Dostęp do materiałów szkoleniowych dotyczących tematyki poszczególnych spotkań oraz nagrań z prowadzonymi medytacjami.

Miejsce: Naturalne Centrum Zdrowia, ul. Grażyny 15, sala słoneczna nr 127 na I piętrze. Dogodna lokalizacja w odległości około 15 minut spacerem od Metra Racławicka.

Twoja inwestycja: 950 zł

Zapisy i kontakt: barbara.swiderska@polim.pl, 509 194 197.

Prowadząca

MBSR z Basią Świderską zdjęcieNazywam się Basia Świderska i jestem certyfikowaną nauczycielką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) szkoloną przez Institute for Mindfulness Based Approaches z siedzibą w Niemczech we współpracy z Polskim Instytutem Mindfulness. Oprócz Studium Nauczycielskiego MBSR ukończyłam również roczny Program Partyki Formalnej. Uważność poznałam w trakcie prawie rocznej podróży dookoła świata, kiedy odbyłam 19-dniowe odosobnienie medytacyjne Vipassany w świątyni w Wat Ram Poeng w Tajlandii. Od tamtego czasu regularnie praktykuję medytację uważności. Jestem pomysłodawczynią i współtwórczynią takich projektów dla Fundacji POLIM jak Spotkania Mindfulness z 4 żywiołami, spotkania Dotyk Uważności oraz cykliczne konferencje Mindfulness w Biznesie w Google Campus Warsaw. Dzięki mindfulness mam również wielkie szczęście być świadomą i uważną mamą.

Kilka opinii uczestników zajęć przeze mnie prowadzonych

Programy MBSR:

„Nadal doświadczam sytuacji stresowych, ale lepiej na nie reaguje. Nie działam impulsywnie, daję sobie czas na przemyślenie, co chcę zrobić.”

„Widzę, słyszę, czuję więcej i głębiej. Jestem spokojniejsza. Uważniej dobieram słowa. Mam lepszą koncentrację.”

„Basia jest uważna na każdego. Pokazała sobą co to znaczy być uważnym.”

Spotkania z praktyką mindfulness oraz warsztaty:

„Przede wszystkim dziękuję za wyciszenie, wniknięcie w siebie, doświadczenie siebie i tego co dookoła mnie. Za wzmocnienie pozytywnego i życzliwego nastawienia.”

„Dziękuję za to, że mogłam tu skupić się na sobie i swoim odczuwaniu, że mogłam zatrzymać się i być bardziej niż zwykle w tym momencie.”

„To dla mnie dopiero początek z mindfulness, ale już teraz wiem, że ta przygoda to dopiero początek drogi. Dzięki za fajną inspirację, otwartość, czas, za wyciszenie mojej wiecznie galopującej głowy”.

„Najbardziej wspierające podczas warsztatu były spokojny głos, dobre przygotowanie i zaangażowanie prowadzącej.”

%d bloggers like this:

Zapis na Pauzę

Wyrażam zgode na przetwarzanie moich danych osobowych.

FreshMail.pl