3 listopada – 22 grudnia 2020

W ostatnim czasie rzeczywistość bardzo dosadnie nam pokazała, że jest poza naszą kontrolą. Tej jesieni ponownie podstawy naszego codziennego funkcjonowanie stają pod znakiem zapytania. Wciąż funkcjonujemy pośród dezinformacji, która wprowadza niepokój. A niepewność jutra wywołuje lęk spowodowany ciągłą tymczasowością. Chcielibyśmy powrotu do normalności, ale chyba już nie wiemy, co to w ogóle miałoby znaczyć.

MEDYTACJA UWAŻNOŚCI MOŻE NAS WESPRZEĆ W TYM CZASIE:

Praktykowanie mindfulness oznacza bycie obecnym, przytomnym i uważnym.

Uważność uczy podchodzenia do codziennego życia ze świeżością i ciekawością.

Praktyka medytacji uważności pomaga nie gubić się we własnej narracji, codziennej dramie życia, która niestety często nasycona jest negatywnie i przesłania wszystko inne.

Uważność uczy szczerej obserwacji własnych reakcji i nawyków na poziomie intelektualnym, emocjonalnym i behawioralnym. W ten sposób daje możliwość faktycznego poznania samego siebie. Bez kompromisów.

Uważność pomaga zaprzyjaźnić się ze sobą.

Uczy życzliwości dla siebie i innych.

Daje poczucie mocy bez forsowania samego siebie i pokazuje, czym jest współczucie bez sentymentalizmu.

Medytacja uważności daje odpowiedź na pytanie: Gdzie i kiedy jest to słynne „tu i teraz”?

„Bycie tu i teraz” okazuje się być bardzo realistycznym nastawieniem do rzeczywistości – nie uciekamy od trudności i nie przegapiamy całego wachlarza dostępnych możliwości, jakie daje chwila obecna.

Uważność uczy niestawiania oporu życiu codziennemu i odpuszczania poczucia awersji, które często bywa bardzo dominujące.

Pokazuje, jak samodzielnie radzić sobie ze stresem, aby podnieść w ten sposób jakość swojego życia. Uważność nie jest lekiem na stres – to raczej stress management.

Praktykowanie mindfulness pozwala zmienić utarte nastawienie i zacząć widzieć w kryzysach i trudnościach wyzwania i szanse do rozwoju.

Uważność nie jest twardą umiejętnością, której można się nauczyć od A do Z. Jest raczej otwartym nastawieniem do siebie i świata, którego potrzebujemy uczyć się ciągle na nowo, ponieważ nasz mózg uwielbia automatyzmy i najchętniej przeżyłby całe życie na bezpiecznym autopilocie.

Praktyka uważności to ciągłe życzliwe zaczynanie od nowa.

Dzięki postawie zwanej „umysłem początkującego” praktyka uważności wspiera kreatywność.

Medytacja uważności jest praktyką świecką.

*********************************************************

Zapraszam serdecznie na kurs online medytacji uważności, w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR).

// Kurs będzie się składał z //

  • 8 cotygodniowych spotkań live na Zoomie (ok. 2,5 – 3 godziny każde)
  • 1 Dnia Uważności, którego termin ustalimy wspólnie w zależności od bieżącej sytuacji

– i przede wszystkim Twojej codziennej praktyki własnej (to będzie NAJWAŻNIEJSZE!)

// Terminy //

Będziemy spotykać się co wtorek

od 03.11.2020 do 22.12.2020 o godz. 19.00

Dzień Uważności odbędzie się na żywo, jeśli pozwoli sytuacja, w Warszawie lub okolicy

// Miejsce //

U ciebie w domu,

na ekranie komputera lub telefonu za pomocą aplikacji Zoom.

// Opłata za udział w kursie wynosi 900 PLN – wystawiam faktury //

// Prowadzący //

Nazywam się Dawid Bednarski. Jestem członkiem Zarządu Fundacji Polski Instytut Mindfulness. Studiowałem filozofię. Kiedyś pomagałem prowadzić klubokawiarnię na Woli i promowałem warszawską kulturę, a od paru lat pracuję w obszarze marketingu – aktualnie jako dyrektor kreatywny. Regularnie praktykuję medytację, która stała się moim sposobem na życie. Jestem certyfikowanym nauczycielem mindfulness w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction – certyfikat wydany przez przez Polski Instytut Mindfulness (Polim) we współpracy z The Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA).

Moja misja to pokazać tym, którzy mnie otaczają, że można medytować i czerpać garściami z tej praktyki bez potrzeby rewolucjonizowania swojego życia. Mindfulness jest według mnie najprostszą drogą dla współczesnych ludzi do radzenia sobie z wyzwaniami codzienności a także do dobrego, szczęśliwego i pełnego życia.

// Kontakt //

Jeśli jesteś zainteresowana/y dołączeniem do grupy (max. 12 osób), spotkajmy się na krótką rozmowę na Zoomie, aby się poznać i rozwiać ewentualne wątpliwości.

W razie potrzeby pisz lub dzwoń:

dawid@falbany.com

mob. 793 710 501

Czuwaj.

%d bloggers like this: