W ostatnim czasie rzeczywistość bardzo dosadnie nam pokazała, że jest poza naszą kontrolą.

Tej wiosny złap oddech i poznaj medytację mindfulness.

DLACZEGO WARTO PRAKTYKOWAĆ UWAŻNOŚĆ / OBECNOŚĆ:

Praktykowanie mindfulness oznacza bycie obecnym, przytomnym i uważnym.

Uważność uczy podchodzenia do codziennego życia ze świeżością i ciekawością.

Praktyka medytacji uważności pomaga nie gubić się we własnej narracji, codziennej dramie życia, która niestety często nasycona jest negatywnie i przesłania wszystko inne.

Uważność uczy szczerej obserwacji własnych reakcji i nawyków na poziomie intelektualnym, emocjonalnym i behawioralnym. W ten sposób daje możliwość faktycznego poznania samego siebie. Bez kompromisów.

Uważność pomaga zaprzyjaźnić się ze sobą.

Uczy życzliwości dla siebie i innych.

Daje poczucie mocy bez forsowania samego siebie i pokazuje, czym jest współczucie bez sentymentalizmu.

Medytacja uważności daje odpowiedź na pytanie: Gdzie i kiedy jest to słynne „tu i teraz”?

„Bycie tu i teraz” okazuje się być bardzo realistycznym nastawieniem do rzeczywistości – nie uciekamy od trudności i nie przegapiamy całego wachlarza dostępnych możliwości, jakie daje chwila obecna.

Uważność uczy niestawiania oporu życiu codziennemu i odpuszczania poczucia awersji, które często bywa bardzo dominujące.

Pokazuje, jak samodzielnie radzić sobie ze stresem, aby podnieść w ten sposób jakość swojego życia. Uważność nie jest lekiem na stres – to raczej stress management.

Praktykowanie mindfulness pozwala zmienić utarte nastawienie i zacząć widzieć w kryzysach i trudnościach wyzwania i szanse do rozwoju.

Uważność nie jest twardą umiejętnością, której można się nauczyć od A do Z. Jest raczej otwartym nastawieniem do siebie i świata, którego potrzebujemy uczyć się ciągle na nowo, ponieważ nasz mózg uwielbia automatyzmy i najchętniej przeżyłby całe życie na bezpiecznym autopilocie.

Praktyka uważności to ciągłe życzliwe zaczynanie od nowa.

Dzięki postawie zwanej „umysłem początkującego” praktyka uważności wspiera kreatywność.

Medytacja uważności jest praktyką świecką.


*********************************************************
Zapraszam serdecznie na kurs medytacji uważności, w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR).

// Kurs będzie się składał z //
– 8 cotygodniowych spotkań (ok. 2,5 – 3 godziny każde)
– 1 Dnia Uważności, którego termin ustalimy wspólnie w zależności od bieżącej sytuacji
– i przede wszystkim Twojej codziennej praktyki własnej (to będzie NAJWAŻNIEJSZE!)

// Terminy //
Będziemy spotykać się co środa o godz. 19.00
od 24.03.2020 do 12.05.2021
Jeżeli będzie to możliwe i zgodne z Tobą, będziemy się spotykać w realu z poszanowaniem zaleceń i obostrzeń na dany czas.
Dzień Uważności odbędzie się na żywo, jeśli pozwoli sytuacja, w Warszawie lub okolicy.

// Miejsce //
Strefa 108 w Fundacji Rime
Aleje Jerozolimskie 11/19 lokal 042
Samo Centrum Warszawy

// Opłata za udział w kursie wynosi 1000 PLN – wystawiam faktury //

// Prowadzący //
Nazywam się Dawid Bednarski. Jestem członkiem Zarządu Fundacji Polski Instytut Mindfulness. Studiowałem filozofię. Kiedyś pomagałem prowadzić klubokawiarnię na Woli i promowałem warszawską kulturę, a od paru lat pracuję w obszarze marketingu – aktualnie jako dyrektor kreatywny. Regularnie praktykuję medytację, która stała się moim sposobem na życie. Jestem certyfikowanym nauczycielem mindfulness w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction – certyfikat wydany przez przez Polski Instytut Mindfulness (Polim) we współpracy z The Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA).

Moja misja to pokazać tym, którzy mnie otaczają, że można medytować i czerpać garściami z tej praktyki bez potrzeby rewolucjonizowania swojego życia. Mindfulness jest według mnie najprostszą drogą dla współczesnych ludzi do radzenia sobie z wyzwaniami codzienności a także do dobrego, szczęśliwego i pełnego życia.

// Kontakt //
Jeśli jesteś zainteresowana/y dołączeniem do grupy (max. 10 osób), spotkajmy się na krótką rozmowę na Zoomie, aby się poznać i rozwiać ewentualne wątpliwości.

W razie potrzeby pisz lub dzwoń:
dawid@falbany.com
mob. 793 710 501
Czuwaj.

%d bloggers like this: