Jedyną stałą jest zmiana.
Nie możesz zatrzymać fal, możesz tylko nauczyć się surfować
.


Te inne cytaty nadal trafnie opisują naszą codzienność. Nigdy zresztą nie było inaczej.

Chcielibyśmy pewności i stałości – ale jakoś nie wiemy, skąd je wziąć.

Tej jesieni spójrz na to zupełnie inaczej – złap oddech i poznaj medytację mindfulness.

DLACZEGO WARTO PRAKTYKOWAĆ UWAŻNOŚĆ / OBECNOŚĆ:

  • Praktykowanie mindfulness oznacza bycie obecnym, przytomnym i uważnym.
  • Uważność uczy podchodzenia do codziennego życia ze świeżością i ciekawością.
  • Praktyka medytacji uważności pomaga nie gubić się we własnej narracji, codziennej dramie życia, która niestety często nasycona jest negatywnie i przesłania wszystko inne.
  • Uważność uczy szczerej obserwacji własnych reakcji i nawyków na poziomie intelektualnym, emocjonalnym i behawioralnym. W ten sposób daje możliwość faktycznego poznania samego siebie. Bez kompromisów.
  • Uważność pomaga zaprzyjaźnić się ze sobą.
  • Uczy życzliwości dla siebie i innych.
  • Daje poczucie mocy bez forsowania samego siebie i pokazuje, czym jest współczucie bez sentymentalizmu.
  • Medytacja uważności daje odpowiedź na pytanie: Gdzie i kiedy jest to słynne „tu i teraz”?
  • „Bycie tu i teraz” okazuje się być bardzo realistycznym nastawieniem do rzeczywistości – nie uciekamy od trudności i nie przegapiamy całego wachlarza dostępnych możliwości, jakie daje chwila obecna.
  • Uważność uczy niestawiania oporu życiu codziennemu i odpuszczania poczucia awersji, które często bywa bardzo dominujące.
  • Pokazuje, jak samodzielnie radzić sobie ze stresem, aby podnieść w ten sposób jakość swojego życia. Uważność nie jest lekiem na stres – to raczej stress management.
  • Praktykowanie mindfulness pozwala zmienić utarte nastawienie i zacząć widzieć w kryzysach i trudnościach wyzwania i szanse do rozwoju.
  • Uważność nie jest twardą umiejętnością, której można się nauczyć od A do Z. Jest raczej otwartym nastawieniem do siebie i świata, którego potrzebujemy uczyć się ciągle na nowo, ponieważ nasz mózg uwielbia automatyzmy i najchętniej przeżyłby całe życie na bezpiecznym autopilocie.
  • Praktyka uważności to ciągłe życzliwe zaczynanie od nowa.
  • Dzięki postawie zwanej „umysłem początkującego” praktyka uważności wspiera kreatywność.
  • Medytacja uważności jest praktyką świecką.

*********************************************************
Zapraszam serdecznie na kurs medytacji uważności, w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR).

// Kurs będzie się składał z //
– 8 cotygodniowych spotkań (ok. 2,5 – 3 godziny każde)
– 1 Dnia Uważności (14 listopada, niedziela)
– i przede wszystkim Twojej codziennej praktyki własnej (to będzie NAJWAŻNIEJSZE!)

// Terminy //
Będziemy spotykać się co środa o godz. 19.00
od 06.10.2021 do 24.11.2021 włącznie
Jeżeli będzie to możliwe i zgodne z Tobą, będziemy się spotykać w realu z poszanowaniem zaleceń i obostrzeń na dany czas.

// Miejsce //
Strefa 108 w Fundacji Rime
Aleje Jerozolimskie 11/19 lokal 042
Samo Centrum Warszawy

// Opłata za udział w kursie wynosi 1000 PLN – wystawiam faktury //

// Prowadzący //
Nazywam się Dawid Bednarski. Jestem członkiem Zarządu Fundacji Polski Instytut Mindfulness. Studiowałem filozofię. Kiedyś pomagałem prowadzić klubokawiarnię na Woli i promowałem warszawską kulturę, a od paru lat pracuję w obszarze marketingu – aktualnie jako dyrektor kreatywny. Regularnie praktykuję medytację, która stała się moim sposobem na życie. Jestem certyfikowanym nauczycielem mindfulness w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction – certyfikat wydany przez przez Polski Instytut Mindfulness (Polim) we współpracy z The Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA).
Moja misja to pokazać tym, którzy mnie otaczają, że można medytować i czerpać garściami z tej praktyki bez potrzeby rewolucjonizowania swojego życia. Mindfulness jest według mnie najprostszą drogą dla współczesnych ludzi do radzenia sobie z wyzwaniami codzienności a także do dobrego, szczęśliwego i pełnego życia.

// Kontakt //
Jeśli jesteś zainteresowana/y dołączeniem do grupy (max. 10 osób), spotkajmy się na krótką rozmowę na Zoomie lub w realu, aby się poznać i rozwiać ewentualne wątpliwości.


W razie potrzeby pisz lub dzwoń:
dawid@falbany.com
mob. 793 710 501

Czuwaj.

%d bloggers like this: