Ostatnio rzeczywistość wysłała nas na odosobnienie medytacyjne, zamykając nas znienacka w domach. Teraz nie chce się zdecydować, czy nas przywrócić do normalnego życia i co to w ogóle miałoby znaczyć. Doświadczamy niepokojów wywołanych przez niepewność i zaburzone poczucie bezpieczeństwa. Mamy do czynienia z ciągłą, nieoswojoną dotąd formą stresu. Coraz bardziej zdajemy sobie sprawę, że poczucie kontroli trzeba będzie odpuścić i skierować oczy na to, co przed nami – codzienność, którą można się po prostu cieszyć. Życie przecież nadal płynie. Ale czy to się da? Jak to zrobić? Gdzie i kiedy jest Tu i Teraz? Zapraszam na kurs medytacji mindfulness, który daje praktyczne odpowiedzi na te pytania.    

DLACZEGO WARTO PRAKTYKOWAĆ MEDYTACJĘ UWAŻNOŚCI?

Praktykowanie mindfulness oznacza bycie obecnym, przytomnym i uważnym.
Uważność uczy podchodzenia do codziennego życia ze świeżością i ciekawością.
Praktyka medytacji uważności pomaga nie gubić się we własnej narracji, codziennej dramie życia, która niestety często nasycona jest negatywnie i przesłania wszystko inne.
Uważność uczy szczerej obserwacji własnych reakcji i nawyków na poziomie intelektualnym, emocjonalnym i behawioralnym. W ten sposób daje możliwość faktycznego poznania samego siebie. Bez kompromisów.
Uważność pomaga zaprzyjaźnić się ze sobą.
Uczy życzliwości dla siebie i innych.
Daje poczucie mocy bez forsowania samego siebie i pokazuje, czym jest współczucie bez sentymentalizmu.
Medytacja uważności daje odpowiedź na pytanie: Gdzie i kiedy jest to słynne „tu i teraz”?
„Bycie tu i teraz” okazuje się być bardzo realistycznym nastawieniem do rzeczywistości – nie uciekamy od trudności i nie przegapiamy całego wachlarza dostępnych możliwości, jakie daje chwila obecna.
Uważność uczy niestawiania oporu życiu codziennemu i odpuszczania poczucia awersji, które często bywa bardzo dominujące.
Pokazuje, jak samodzielnie radzić sobie ze stresem, aby podnieść w ten sposób jakość swojego życia. Uważność nie jest lekiem na stres – to raczej stress management.
Praktykowanie mindfulness pozwala zmienić utarte nastawienie i zacząć widzieć w kryzysach i trudnościach wyzwania i szanse do rozwoju.
Uważność daje szansę na zmianę naszego nawykowego podejścia do sytuacji stresowych. Z czasem pokazuje, że pomiędzy stresującym zdarzeniem a naszą reakcją na nie jest krótka chwila na świadomą decyzję. Warto z niej skorzystać i nie podsycać reakcji stresowej.
Uważność nie jest twardą umiejętnością, której można się nauczyć od A do Z. Jest raczej otwartym nastawieniem do siebie i świata, którego potrzebujemy uczyć się ciągle na nowo, ponieważ nasz mózg uwielbia automatyzmy i najchętniej przeżyłby całe życie na bezpiecznym autopilocie.
Praktyka uważności to ciągłe życzliwe zaczynanie od nowa.
Dzięki postawie zwanej „umysłem początkującego” praktyka uważności wspiera kreatywność.
Medytacja uważności jest praktyką świecką.

*********************************************************

Zapraszam serdecznie na kurs medytacji uważności, w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR).

Kurs będzie się składał z
– 8 cotygodniowych spotkań (ok. 2,5 godziny każde)
– 1 Dnia Uważności, podczas którego będziemy praktykować w ciszy (niedziela)
– Twojej codziennej praktyki własnej (to będzie najważniejsze!)

Terminy
Będziemy spotykać się co środę
od 2 września 2020 do 21 października 2020 o godz. 19.00

Dzień Uważności odbędzie się w niedzielę 11 października 2020

Miejsce
Studio Moonshot
Brama pod Gigantami
al. Ujazdowskie 24/111 (blisko pl. Trzech Krzyży)
Warszawa
https://kontraktewicz.com/moonshot/

Covid-19
Podczas kursu będziemy się stosować do wytycznych Ministerstwa Zdrowia – przede wszystkim zachowamy bezpieczne odległości między uczestnikami.

Jeżeli pojawi się nagła konieczność, kurs zostanie przeprowadzony w sprawdzonej wersji online live.

Opłata za udział w kursie wynosi 1000 PLN – wystawiam faktury.

Prowadzący

Nazywam się Dawid Bednarski. Jestem członkiem Rady Polskiego Instytutu Mindfulness. Studiowałem filozofię. Kiedyś pomagałem prowadzić klubokawiarnię na Woli i promowałem warszawską kulturę, a od paru lat pracuję w obszarze marketingu i jestem kreatywnym eventowym. Regularnie praktykuję medytację, która stała się moim sposobem na życie. Jestem certyfikowanym nauczycielem mindfulness w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction – certyfikat wydany przez  przez Polski Instytut Mindfulness (Polim) we współpracy z The Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA).

Moja misja to pokazać ludziom, którzy mnie otaczają, że można medytować i czerpać garściami z tej praktyki bez potrzeby rewolucjonizowania swojego życia. Mindfulness jest według mnie najprostszą drogą dla współczesnych ludzi do radzenia sobie z wyzwaniami codzienności a także do dobrego, szczęśliwego i pełnego życia.

Kontakt
Jeśli jesteś zainteresowana/y dołączeniem do grupy (max. 10 osób), spotkajmy się na krótką rozmowę, aby się poznać i rozwiać ewentualne wątpliwości.
dawid@falbany.com
mob. 793 710 501

Czuwaj.

%d bloggers like this: