START 22 STYCZNIA 2020

Zapraszam serdecznie na kurs medytacji uważności w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR).

Praktyka medytacji uważności przynosi wiele benefitów coraz większej liczbie ludzi na całym świecie. Jej dobroczynny wpływ na ludzkie życie jest gruntownie przebadany. Jeśli szukasz twardej wiedzy o mindfulness, zachęcam Cię do użycia wyszukiwarki lub wejścia na specjalistyczną stronę – na przykład: https://goamra.org/

Mnie przekonują raczej miękkie i życiowe argumenty. Poniżej spisałem tylko kilka najważniejszych.

DLACZEGO WARTO PRAKTYKOWAĆ MEDYTACJĘ UWAŻNOŚCI?

Praktykowanie mindfulness oznacza bycie obecnym, przytomnym i uważnym.

Uważność uczy podchodzenia do codziennego życia ze świeżością i ciekawością.

Praktyka medytacji uważności pomaga nie gubić się we własnej narracji, codziennej dramie życia, która niestety często nasycona jest negatywnie i przesłania wszystko inne.

Uważność uczy szczerej obserwacji własnych reakcji i nawyków na poziomie intelektualnym, emocjonalnym i behawioralnym. W ten sposób daje możliwość faktycznego poznania samego siebie. Bez kompromisów.

Uważność pomaga zaprzyjaźnić się ze sobą.

Uczy życzliwości dla siebie i innych.

Daje poczucie mocy bez forsowania samego siebie i pokazuje, czym jest współczucie bez sentymentalizmu.

Medytacja uważności daje odpowiedź na pytanie: Gdzie i kiedy jest to słynne „tu i teraz”?

„Bycie tu i teraz” okazuje się być bardzo realistycznym nastawieniem do rzeczywistości – nie uciekamy od trudności i nie przegapiamy całego wachlarza dostępnych możliwości, jakie daje chwila obecna.

Uważność uczy niestawiania oporu życiu codziennemu i odpuszczania poczucia awersji, które często bywa bardzo dominujące.

Pokazuje, jak samodzielnie radzić sobie ze stresem, aby podnieść w ten sposób jakość swojego życia. Uważność nie jest lekiem na stres – to raczej stress management.

Praktykowanie mindfulness pozwala zmienić utarte nastawienie i zacząć widzieć w kryzysach i trudnościach wyzwania i szanse do rozwoju.

Uważność daje szansę na zmianę naszego nawykowego podejścia do sytuacji stresowych. Z czasem pokazuje, że pomiędzy stresującym zdarzeniem a naszą reakcją na nie jest krótka chwila na świadomą decyzję. Warto z niej skorzystać i nie podsycać reakcji stresowej.

Uważność nie jest twardą umiejętnością, której można się nauczyć od A do Z. Jest raczej otwartym nastawieniem do siebie i świata, którego potrzebujemy uczyć się ciągle na nowo, ponieważ nasz mózg uwielbia automatyzmy i najchętniej przeżyłby całe życie na bezpiecznym autopilocie.

Praktyka uważności to ciągłe życzliwe zaczynanie od nowa.

Dzięki postawie zwanej „umysłem początkującego” praktyka uważności wspiera kreatywność.

Medytacja uważności jest praktyką świecką.
*********************************************************

Kurs będzie się składał z

– 8 cotygodniowych spotkań (ok. 2,5 godziny każde)
– 1 Dnia Uważności, podczas którego będziemy praktykować w ciszy (sobota lub niedziela)
– oraz Twojej codziennej praktyki własnej (to będzie najważniejsze!)

Terminy:
Będziemy spotykać się co środę
od 22.01.2020 do 11.03.2020 o godz. 19.00

Dzień Uważności odbędzie się w niedzielę, 01.03.2020


Miejsce:
Dobre Miejsce
Aleja Wojska Polskiego 42
Warszawa

Opłata za udział w kursie wynosi 1000 PLN // wystawiam faktury

Prowadzący:

Nazywam się Dawid Bednarski. Studiowałem filozofię. Kiedyś pomagałem prowadzić klubokawiarnię na Woli i promowałem warszawską kulturę, a od paru lat pracuję w obszarze marketingu i jestem kreatywnym eventowym. Regularnie praktykuję medytację, która stała się moim sposobem na życie. Jestem certyfikowanym nauczycielem mindfulness w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction – certyfikat wydany przez przez Polski Instytut Mindfulness (Polim) we współpracy z The Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA).

Moja misja to pokazać ludziom, którzy mnie otaczają, że można medytować i czerpać garściami z tej praktyki bez potrzeby rewolucjonizowania swojego życia. Mindfulness jest według mnie najprostszą drogą dla współczesnych ludzi do radzenia sobie z wyzwaniami codzienności a także do dobrego, szczęśliwego i pełnego życia.

Kontakt

Jeśli jesteś zainteresowana/y dołączeniem do grupy (max. 12 osób), spotkajmy się na krótką rozmowę, aby się poznać i rozwiać ewentualne wątpliwości.

dawid@falbany.com
mob. 793 710 501

Czuwaj.

%d bloggers like this:

Zapis na Pauzę

Wyrażam zgode na przetwarzanie moich danych osobowych.

FreshMail.pl