MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction)  jest programem stworzonym w 1979 przez profesora Jon Kabat-Zinna i współpracowników w Klinice Redukcji Stresu  Uniwersytetu Medycznego Massachusetts w Worcester USA.
Jest adresowany do różnych grup odbiorców zmagających się ze stresem i kryzysami, pragnących podnieść jakość swojego życia.
Zainteresowanie MBSR systematycznie wzrasta, wraz z popularyzacją wyników badań naukowych, potwierdzających skuteczność programu dla zdrowia i w innych obszarach życia społecznego takich jak: biznes, edukacja, sport, kultura i więcej.

Program MBSR  nie jest programem terapeutycznym – nie zastępuje terapii ani opieki medycznej.
Uczestnictwo w programie nie uprawnia do realizowania programu MBSR w roli nauczyciela.

Klasyczny kurs MBSR jest realizowany według szczegółowego programu i konkretnych zasad, określonych przez zespół pod kierunkiem prof. Jona Kabat-Zinna.

•    Uprawnieni do realizacji MBSR są jedynie nauczyciele, którzy ukończyli specjalistyczne szkolenie, zakończone certyfikatem.
•    Kurs MBSR trwa 8 tygodni, każdy cotygodniowy warsztat trwa ok.3 godzin dydaktycznych.
•    Proces rozwoju uważności wymaga zaangażowania uczestników – program przewiduje codzienne ćwiczenia w domu (ok.45-60 minut) przez czas trwania kursu.
•    Uczestnicy otrzymują  materiały w formie skryptu, zawierającego podstawowy zestaw materiałów oraz dodatki zaproponowane przez nauczyciela.
•    Każdy uczestnik otrzymuje również  dostęp do nagrań z instrukcjami do każdego z  trzech głównych ćwiczeń: skanowania ciała, jogi i medytacji na siedząco, opracowane i nagrane przez nauczyciela prowadzącego kurs.
•    Początkowo uczestnicy kursu ćwiczą w oparciu o instrukcje, w miarę postępu programu stopniowo zaczynają praktykować samodzielnie.
•    W drugiej połowie programu odbywa się całodzienny trening w milczeniu – dzień uważności, podczas którego wykonuje się główne ćwiczenia: skanowanie ciała, jogę i medytację na siedząco oraz dodatkowe ćwiczenia rozwijające uważność.
•    W ósmym tygodniu oraz podczas podsumowania programu uczestnicy decydują, jak będą kontynuować praktykę Mindfulness po zakończeniu kursu.

Niektórzy certyfikowani nauczyciele MBSR wprowadzają modyfikacje programu kierując się specyficznymi potrzebami grupy odbiorców lub względami organizacyjnymi.

Zmodyfikowane programy nie noszą nazwy MBSR lecz „Trening/kurs oparty na MBSR”.

Kurs MBSR z Bogną Gąsiorowską 11.05 – 29.06.2021

Kurs MBSR z Bogną Gąsiorowską 11.05 – 29.06.2021

Pozytywne oddziaływanie praktyki uważności na nasze umysły, emocje oraz zdrowie psychiczne i fizyczne zostało potwierdzone w prowadzonych prawie od 40 lat licznych badaniach naukowych, które dowodzą wysoką skuteczność programu MBSR. Trening MBSR to narzędzie głębokiej...

Kurs mindfulness w Katowicach z Ewą Oszek

Kurs mindfulness w Katowicach z Ewą Oszek

ZATRZYMAJ SIĘ, poczuj ODDECH i rusz dalej. Z wewnętrznym poczuciem spokoju i spójności. Zapraszam Cię na 8 – tygodniowy kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) do KATOWIC lub on-line. Program ten został opracowany przez neurobiologa prof. Jona Kabata – Zinna w...