MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction)  jest programem stworzonym w 1979 przez profesora Jon Kabat-Zinna i współpracowników w Klinice Redukcji Stresu  Uniwersytetu Medycznego Massachusetts w Worcester USA.
Jest adresowany do różnych grup odbiorców zmagających się ze stresem i kryzysami, pragnących podnieść jakość swojego życia.
Zainteresowanie MBSR systematycznie wzrasta, wraz z popularyzacją wyników badań naukowych, potwierdzających skuteczność programu dla zdrowia i w innych obszarach życia społecznego takich jak: biznes, edukacja, sport, kultura i więcej.

Program MBSR  nie jest programem terapeutycznym – nie zastępuje terapii ani opieki medycznej.
Uczestnictwo w programie nie uprawnia do realizowania programu MBSR w roli nauczyciela.

Klasyczny kurs MBSR jest realizowany według szczegółowego programu i konkretnych zasad, określonych przez zespół pod kierunkiem prof. Jona Kabat-Zinna.

•    Uprawnieni do realizacji MBSR są jedynie nauczyciele, którzy ukończyli specjalistyczne szkolenie, zakończone certyfikatem.
•    Kurs MBSR trwa 8 tygodni, każdy cotygodniowy warsztat trwa ok.3 godzin dydaktycznych.
•    Proces rozwoju uważności wymaga zaangażowania uczestników – program przewiduje codzienne ćwiczenia w domu (ok.45-60 minut) przez czas trwania kursu.
•    Uczestnicy otrzymują  materiały w formie skryptu, zawierającego podstawowy zestaw materiałów oraz dodatki zaproponowane przez nauczyciela.
•    Każdy uczestnik otrzymuje również  dostęp do nagrań z instrukcjami do każdego z  trzech głównych ćwiczeń: skanowania ciała, jogi i medytacji na siedząco, opracowane i nagrane przez nauczyciela prowadzącego kurs.
•    Początkowo uczestnicy kursu ćwiczą w oparciu o instrukcje, w miarę postępu programu stopniowo zaczynają praktykować samodzielnie.
•    W drugiej połowie programu odbywa się całodzienny trening w milczeniu – dzień uważności, podczas którego wykonuje się główne ćwiczenia: skanowanie ciała, jogę i medytację na siedząco oraz dodatkowe ćwiczenia rozwijające uważność.
•    W ósmym tygodniu oraz podczas podsumowania programu uczestnicy decydują, jak będą kontynuować praktykę Mindfulness po zakończeniu kursu.

Niektórzy certyfikowani nauczyciele MBSR wprowadzają modyfikacje programu kierując się specyficznymi potrzebami grupy odbiorców lub względami organizacyjnymi.

Zmodyfikowane programy nie noszą nazwy MBSR lecz „Trening/kurs oparty na MBSR”.

Spokój jest siłą: 8-tyg. Kurs Redukcji Stresu ONLINE Mindfulness MBSR z Aleksandrą Jurkiewicz. Środy godz 18.30, start 20.04!

Spokój jest siłą: 8-tyg. Kurs Redukcji Stresu ONLINE Mindfulness MBSR z Aleksandrą Jurkiewicz. Środy godz 18.30, start 20.04!

“Kiedy poznałam uważność (z ang. mindfulness), przez chwilę zadawałam sobie pytanie, dlaczego nikt nie powiedział i nie nauczył mnie tego wszystkiego wcześniej, najlepiej jak byłam dzieckiem!? Zrozumienie w jaki sposób działa nasz umysł i jak z nim pracować, to podstawowe umiejętności, które każda i każdy z nas powinien posiadać, aby żyć spokojniej, pełniej i radośniej. “ A.Jurkiewicz

Spokój jest siłą: 8-tyg. Kurs Redukcji Stresu ONLINE Mindfulness MBSR z Aleksandrą Jurkiewicz. Środy godz.18.30 lub czwartki godz.19.00. Start 30.03 lub 31.03.22!

Spokój jest siłą: 8-tyg. Kurs Redukcji Stresu ONLINE Mindfulness MBSR z Aleksandrą Jurkiewicz. Środy godz.18.30 lub czwartki godz.19.00. Start 30.03 lub 31.03.22!

“Kiedy poznałam uważność (z ang. mindfulness), przez chwilę zadawałam sobie pytanie, dlaczego nikt nie powiedział i nie nauczył mnie tego wszystkiego wcześniej, najlepiej jak byłam dzieckiem!? Zrozumienie w jaki sposób działa nasz umysł i jak z nim pracować, to podstawowe umiejętności, które każda i każdy z nas powinien posiadać, aby żyć spokojniej, pełniej i radośniej.“ A.Jurkiewicz

Wiosenny weekend mindfulness

Wiosenny weekend mindfulness

Chcesz spędzić spokojnie czas ze sobą, blisko przyrody, zwolnić, odpocząć i naładować baterie ?Chcesz przywitać wiosnę wśród lasu i gór w uważności na siebie i otaczający Cię świat ?Interesuje Cię temat medytacji i mindfulness ? Jeśli tak, to zapraszam...

Wiosenny kurs MBSR z Joanną Kowalik

Wiosenny kurs MBSR z Joanną Kowalik

Bardzo dużo się ostatnio dzieje wokół nas. Jak na to reagujesz? Co robisz, aby pomóc sobie w stresujących momentach? Jaki wpływ mają na Ciebie niepewność,zmiany i zagrożenie? Doświadczasz przewlekłego stresu?Ten kurs to spotkanie z własnym umysłem, emocjami i...