Nazywam się Basia Świderska, jestem certyfikowaną nauczycielką mindfulness i zapraszam Cię na kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction), którego właściwszą nazwą mogłoby być „podróż w głąb siebie”.

Skoro zajrzałeś na tę stronę, jest duża szansa, że właśnie po to, aby dowiedzieć się czegoś o programie rozwoju uważności. Ale po kolei: na początek, właśnie teraz, w tej chwili, zapraszam Cię do zrobienia przysłowiowej „stop klatki” poprzez zadanie sobie pytania: „gdzie ja teraz jestem i gdzie jest mój świat”?

Być może żyjesz w pędzie? Być może ten pęd zauważasz na poziomie globalnym, przyglądając się ekonomii, polityce czy słuchając informacji dotyczących wykorzystania zasobów naturalnych naszej planety? Być może ten pęd widzisz na poziomie indywidualnym, przez pryzmat własnego życia, zauważając pewne symptomy braku życiowej równowagi, jak ciągły brak czasu, przepracowanie czy reagowanie gniewem na najmniejszą trudność, np. kiedy Twoje dziecko nie chce założyć kurtki przed wyjściem z domu? Czy to z Tobą rezonuje?

To wcale nie musi tak wyglądać. Chciałbyś żyć na świecie, na którym panuje pokój, albo chciałbyś, aby Twoje życie było bardziej zrównoważone i spokojne, albo może po prostu chciałbyś mieć więcej czasu dla siebie i swoich bliskich?

Ale jak to zrobić? Jak po prostu zatrzymać się w tym pędzącym świecie i sprawdzić czy zmierzasz w dobrym kierunku?

Mam głębokie przekonanie, że medytacja uważności jest na to odpowiedzią. Wierzę w słowa Dalajlamy: „Jeśli każde 8-letnie dziecko na świecie nauczy się medytacji, wyeliminujemy przemoc ze świata w ciągu jednego pokolenia”, zaś na podstawie mojego osobistego doświadczenia, dzięki regularnej codziennej medytacji, widzę, jak w moim życiu rozgaszcza się zupełnie naturalny, autentyczny spokój, zrównoważenie, poczucie sensu i szczęście.

Po prawie 10 latach pracy w dużych korporacjach, wyjechałam razem z mężem w roczną podróż dookoła świata. Sama podróż oraz odbyte w trakcie niej miesięczne odosobnienie medytacyjne w azjatyckim klasztorze zmieniło moje życie. Postanowiłam wtedy, że chciałabym dzielić się moim doświadczeniem z innymi. Dlatego zapraszam Cię teraz na oryginalny program MBSR, czyli podróż w głąb siebie.

Więcej o mnie przeczytasz tutaj.

Struktura kursu

  • 8 cotygodniowych sesji, odbywających się w poniedziałki w godzinach od 18:00 do 20:30. Terminy: 14.10, 21.10, 28.10, 4.11, 18.11, 25.11, 2.12, 9.12. Uwaga: między 4-tą a 5-tą sesją odbędzie się 2 tygodniowa przerwa w związku ze Świętem wypadającym w poniedziałek 11.11. W trakcie tej dłuższej przerwy będzie możliwość grupowego spotkania na wspólną praktykę, które odbędzie się zdalnie i potrwa 1.5 godziny.
  • Dzień uważności, który odbędzie się w niedzielę 1.12 w godzinach od 10:00 do 17:00.
  • Indywidualne spotkanie z prowadzącą przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu kursu.
  • Samodzielna praktyka medytacji uważności, około 45 minut dziennie przez cały okres trwania kursu.
  • Dostęp do materiałów szkoleniowych dotyczących tematyki poszczególnych spotkań oraz nagrań z prowadzonymi medytacjami.

Miejsce: Przychodnia zdrowia Vertimed+, ul. Bronikowskiego 55, sala nr 2. Dogodna lokalizacja w odległości około 5 minut spacerem od metra Kabaty.

Twoja inwestycja: 950 zł.

Zapisy i kontakt: barbara.swiderska@polim.pl, 509 194 197.

O PROGRAMIE

Kurs Mindfulness Based Stress Reduction został stworzony w 1979 roku przez neurobiologa dr Jona Kabat-Zinna i jego współpracowników z Uniwersytetu Medycznego w Massachusetts. Dr Jon Kabat – Zinn jako pierwszy wprowadził metodę uważności do medycyny i psychoterapii oraz opisał jej efekty w pracy z ludźmi. Choć korzeni uważności należy upatrywać w tradycji buddyjskiej, elementy wykorzystywane w programie MBSR są świeckie. Dzięki temu z programu mogą korzystać wszyscy, bez względu na wiarę.

Liczne badania pokazują, że praktyka mindfulness może mieć pozytywny wpływ na nasz mózg. Badanie przeprowadzone przez Davidsona i współpracowników (2003) pokazało, że osoby po 8-tygodniowej praktyce mindfulness, w porównaniu z osobami niepraktykującymi, wykazywały większą aktywność w lewej części kory mózgowej, związanej z pozytywnymi emocjami. Z kolei w badaniu przeprowadzonym przez Hölzel i współpracowników u osób uczestniczących w 8-tygodniowym programie MBSR zaobserwowano pogrubienie niektórych struktur mózgu. Więcej na temat badań nad uważnością znajdziesz tutaj.

REKOMENDACJE

*Opinie uczestników programów prowadzonych w okresie od września 2018 do maja 2019. Zdjęcia pochodzą z prywatnego archiwum prowadzącej.

%d bloggers like this:

Zapis na Pauzę

Wyrażam zgode na przetwarzanie moich danych osobowych.

FreshMail.pl