Live online przez ZOOMA we wtorki wieczór. 

Mindfulness jest sztuką przechodzenia przez trudności w opanowaniu i odpowiedzialności za siebie i innych. Ta świecka forma medytacji uczy rozbierać pojęcie „Tu i teraz” na warstwy, by nauczyć się być obecnym/obecną nawet gdy głowa wiruje od zmartwień czy nadmiaru zadań. Nawet gdy emocje burzą się jak huragan piątego stopnia. Nawet gdy wydaje się, że cały świat zwariował i nie wiadomo co z nami będzie.

W warstwie neurobiologicznej wiemy z ponad 6000 badań, że medytacja mindfulness zmienia strukturę mózgu czyniąc praktyków bardziej odpornych na stres. To się dzieje już po dwóch tygodniach. Na poziomie świadomości, mindfulness rozszerza pole postrzegania rzeczywistości poza istniejące ślepe punkty. Zaczynamy widzieć więcej w sobie, dookoła i w innych.

Na te zmiany w mózgu i w świadomości, ten kurs nakłada wiedzę tłumaczącą reakcje stresową, która przebiega przez ciało jak łańcuch. Praktyka mindfulness pozwoli ci zobaczyć ten proces wyraźnie oraz pokaże ci jak go zatrzymać zanim przełoży się na destrukcyjne lub niemądre działanie.

Wiem, że dzisiaj w dobie codziennych wzrostów zachorowań wydaje się, że przyszłość nigdy nie była tak nieprzewidywalna. Zaburzone jest wszystko, i nie wiemy czy kiedykolwiek wróci to „normy”. Tymczasem historia jest pełna tzw „czarnych łabędzi”. Takie nagłe zwroty akcji i okoliczności kształtują rzeczywistość teraz, tak samo jak wcześniej robiły to wojny, katastrofy klimatyczne, czy technologia.

Rzecz jasna, są to wyjątkowych czasy, jakich nigdy wcześnie nie było. Fascynujące, bogate w możliwości, ale również niebezpieczne i nieprzewidywalne. Strasznie łatwo się zagapić – przeoczyć ważne zakręty, zgubić sens, stracić kontakt z bliskimi i ze sobą. Można złapać się nagle na przebieraniu nogami w miejscu, do którego się nigdy nie zamierzało dotrzeć, albo w klatce własnych wirujących myśli i trudnych emocji.

Mindfulness na to pomaga.

SZCZEGÓŁY KURSU

Spotkania: odbędą się we wtorki od 18:30 do 21:00 na zoomie.

Dzień Uważności: odbędzie się w pierwszym możliwym terminie weekendowym po zniesieniu ograniczeń pandemicznych. Jeśli to nie nastąpi do kwietnia 2021 zaproszę na Dzień Uważności Online.

Grupa: będzie liczyła maksymalnie 15 osób.

Koszt: 1250 złotych. Jest możliwość rozłożenia na dwie raty.

Dni:

Wtorki w grudniu: 1.12, 8.12, 15.12, 22.12,

Przerwa świąteczna: 29.12 nie ma zajęć

Wtorki w styczniu: 5.01, 12.01, 19.01, 26.01

Zoom: dostępny dla każdego uczestnika bez konieczności logowania. Można używać przez komórkę lub komputer. Wymaga łącza od 1 Mbps – 4 Mbps.Jeśli nie masz problemu z płynnym oglądaniem filmów na youtube, to powinno być ok.

JAK SIĘ ZGŁOSIĆ: wyślij maila na adres Zziomecka@gmail.com 

SPECYFIKA KURSÓW Z ZUZĄ

Zimowy kurs z Zuzą będzie prowadzony na żywo przez komunikator internetowy Zoom. Korzystanie z Zooma nie wymaga instalacji ani dodatkowych kosztów dla uczestników.

Dzięki covdowi odkryłam, że uwielbiam robić kursy mindfulness przez Zooma. Medytacje mindfulness i tak prowadzi się głosem, więc meritum jest nie naruszone a dzięki temu, że to przez zoom, mogą wziąć udział mieszkańcy rożnych miast. Przez bliskość do kamery, cały czas widzimy swoje twarze i reakcje na to, co się dzieje. Udział w kursie z domu dodatkowo daje uczestnikom szansę zakorzenienia się w praktyce we własnej przestrzeni.  – Zuza Z

W trakcie kursu, Zuza odnosi się do badań i udostępnia wideo-wykłady najciekawszych naukowców i ekspertów zgłębiających teorię i zastosowania uważności w życiu prywatnym i zawodowym.  Z Zuzą dowiesz się jak wyjść z pułapek poznawczych, zajrzeć w swoje ślepe punkty i praktycznie zastosować mindfulness w miejscu pracy.

To nie jest klasyczny program Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR), tylko zmodyfikowany. Są medytacje różnej długości, więcej praktyk nieformalnych, wspólna przestrzeń na Whatsappie, i smsowy system wsparcia w praktyce.

Najważniejszym celem kursu jest redukcja stresu – czyli zmniejszenie nawykowych reakcji ciała i umysłu na trudności, by podejmować lepsze decyzje i działania. Drugim jest wprowadzenie uczestników do głębokiej praktyki mindfulness.

Więcej o Zuzannie oraz o korzyściach płynących z praktyki uważności zdobytej podczas tego kursu, znajdziecie tutaj.

SPRÓBUJ MEDYTACJI Z ZUZĄ

Jeśli chcesz sprawdzić jej styl prowadzenia, dołącz do darmowych medytacji grupowych przez FaceBook Live, które Zuza prowadzi we wtorki rano o 8:30 lub czwartki wieczór o 18:30. W inne dni możesz odsłuchać ostatnie dwa nagrania.

O PROGRAMIE

MBSR – czyli redukcja stresu w oparciu o rozwój uważności – jest programem opracowanym przez Jona Kabat-Zinna, neurobiologa z University of Massachusetts. Od 1979 roku program jest weryfikowany i doskonalony w ośrodkach badawczych na całym świecie. Metodyka wypracowana przez Jona Kabat-Zinna oparta jest na świeckich technikach medytacyjnych. Z biegiem lat, medytacje  mindfulness znajdują coraz szersze zastosowanie. Obecnie, zajęcia z uważności prowadzą światowe korporacje, firmy technologiczne, szkoły, oraz szpitale i kliniki zdrowia.

Zuzy kurs jest merytorycznie i strukturalnie podobny do MBSR i spełnia wymóg ukończenia kursu podstawowego przez kandydatów do Studium Nauczycielskiego prowadzonego przez Polski Instytut Mindfulness.

REKOMENDACJE

„Kurs Zuzy był dla mnie czasem ochronnym, jakby wszystko co się działo w moim życiu w czasie tego kursu, a właściwie od pierwszej rozmowy na temat moich motywacji, było objęte spokojnym spojrzeniem Zuzy. Doświadczyłam podczas tego kursu uczucia trafienia do bardzo wyjątkowej przestrzeni słuchania, akceptacji. Każde spotkanie otwierało przede mną nową perspektywę, dodawało sił i spokoju. Czuję, że dostałam narzędzia, który są bezcennym darem. Ale otrzymałam też wiedzę, jak z tych narzędzi korzystać, jak żyć dalej nie tracąc tego kontaktu z samą sobą.”  – Anna S.  kurs styczeń-luty 2020

„Zaopiekuj się sobą, bądź dla siebie stanowcza, ale też łagodna i wyrozumiała, popatrz na siebie oczami kogoś, kto cię bezgranicznie kochał i rób dla siebie tyle dobrego, ile dla swojego ukochanego psa i kota. Te i wiele innych spraw uświadomił mi kurs mindfulness. Pozwolił mi na uważne spotkanie ze swoimi napięciami i lękami, dodał mi sił i wzmocnił. Medytacja w duchu mindfulness to wyjątkowa umiejętność, która ma realny wpływ na to jak widzę świat.” – Monika K. uczestniczka kursu styczeń – luty 2020

„Kiedy powiedziałam mężowi ze to już moje ostatnie zajęcia z mindufulness spojrzał na mnie z przerażeniem. „No ale jak to to co teraz będzie?” Wieczory wtorkowe stały się jego ulubioną porą w tygodniu ponieważ wracałam ze spotkań wyciszona i pełna empatii. W trakcie tych 8 tygodni jako naoczny świadek mojego życia w sposób jednoznaczny stwierdził, że lepiej radziłam sobie ze stresem w pracy i byłam bardziej uważna w trakcie czasu spędzanego z rodzina.” Ilona G. uczestniczka kursu luty-marzec 2019

„Kurs medytacji uważności z Zuzą jest pozytywnie zaskakujący, dlatego że Zuza jest w bardzo intensywnym kontakcie z tym, co zachodni człowiek nazywa rzeczywistością. Jako dziennikarka, osoba świadoma internetu, słysząca te same plotki i memy co my, wprowadza nas w świat uważności jako bardzo konkretnego i namacalnego narzędzia, a nie egzotycznej metody relaksacji dla hippisów. To powoduje, że łatwiej jest zmotywować się do ciężkiej pracy ze sobą, aby faktycznie zasmakować uważności, która nie jest tajemnicza, a wręcz na wskroś praktyczna. Z Zuzą bez zbędnych “jasełek” możesz poznać techniki, które w realny sposób pozwolą ci wejść w lepszy kontakt z sobą samym i innymi ludźmi.” — David B. uczestnik kursu maj-czerwiec 2016, obecnie aktywny nauczyciel mindfulness

„W coraz szybszym, kompleksowym i wymagającym ciągle więcej świecie, stres trawi mężczyzn dokładnie tak samo jak kobiety. A 8-tygodniowy trening daje konkretne narzędzia by sobie z nim lepiej radzić. To, czego ja doświadczyłem jako efekt praktyki to: mniej złości i strachu, a więcej spokoju, radości, a także odzyskana kontrola nad swoimi reakcjami (to daje ogromne poczucie wolności) i lepsze relacje z partnerką oraz z ludźmi w pracy. Dodatkowo to świetne doświadczenie grupowe, w którym poznajesz super podobnych do Ciebie ludzi, nawzajem się uczycie i wspieracie. Rola Zuzy jako nauczyciela jest w tym doświadczeniu szczególnie ważna – w ciągu sekundy buduje Twoje zaufanie, masz poczucie bycia słuchanym i rozumianym i doświadczasz jej poczucia humoru i luzu, który trafia równie dobrze do świata mężczyzn i kobiet. Jest też bardzo mocna merytorycznie – praktykuje i uczy się z pokorą od najlepszych, przez co uczestnicy jej kursów zyskują coraz więcej.” — Piotr F. uczestnik kursu maj-czerwiec 2016

„To był mój drugi kurs MBSR, ale pierwszy z Zuzą. Spotkałam szczerą, wrażliwą, pełną wiedzy i pasji osobę, któr stworzyła niezwykłą atmosferę w doświadczaniu uważności, nie będąc przy tym zdystansowanym nauczycielem ale przyjacielem, mentorem, który uczy, inspiruje i wzmacnia. Zuza, dziękuję.” – Marta K. uczestniczka kursu luty-kwiecień 2015

„Przechodź spokojnie przez hałas i pośpiech, i pamiętaj, jaki spokój można znaleźć w ciszy…” Te słowa Dezyderaty znamy prawie wszyscy. Łatwiej jednak zalecać, trudniej wiedzieć jak osiągnąć taki opisany stan ciała, umysłu, a może i duszy. Odpowiedzi na to pytanie warto szukać na kursie Mindfulness Zuzy Ziomeckiej. Tam się też przy okazji przekonasz, że „przy całej swej złudności, znoju i rozwianych marzeniach jest to piękny świat. Polecam.” –  Aleksander G, styczeń-luty 2020 

SZCZEGÓŁY KURSU

Spotkania: odbędą się we wtorki od 18:30 do 21:00 na zoomie.

Dzień Uważności: odbędzie się w pierwszym możliwym terminie weekendowym po zniesieniu ograniczeń pandemicznych. Jeśli to nie nastąpi do kwietnia 2021 zaproszę na Dzień Uważności Online.

Grupa: będzie liczyła maksymalnie 15 osób.

Koszt: 1250 złotych. Jest możliwość rozłożenia na dwie raty.

Dni:

Wtorki w grudniu: 1.12, 8.12, 15.12, 22.12,

Przerwa świąteczna: 29.12 nie ma zajęć

Wtorki w styczniu: 5.01, 12.01, 19.01, 26.01

Zoom: dostępny dla każdego uczestnika bez konieczności logowania. Można używać przez komórkę lub komputer. Wymaga łącza od 1 Mbps – 4 Mbps.Jeśli nie masz problemu z płynnym oglądaniem filmów na youtube, to powinno być ok.

%d bloggers like this: