„Jedyną stałą jest zmiana”.
„Nie możesz zatrzymać fal, możesz tylko nauczyć się serfować”.
Te i inne cytaty nadal trafnie opisują naszą codzienność. Nigdy zresztą nie było inaczej. Chcielibyśmy pewności i stałości – ale jakoś nie wiemy, skąd je wziąć. Tej jesieni spójrz na to zupełnie inaczej – złap oddech i poznaj medytację mindfulness.

DLACZEGO WARTO PRAKTYKOWAĆ UWAŻNOŚĆ / OBECNOŚĆ:
Praktykowanie mindfulness oznacza bycie obecnym, przytomnym i uważnym.
Uważność uczy podchodzenia do codziennego życia ze świeżością i ciekawością.
Praktyka medytacji uważności pomaga nie gubić się we własnej narracji, codziennej dramie życia, która niestety często nasycona jest negatywnie i przesłania wszystko inne.
Uważność uczy szczerej obserwacji własnych reakcji i nawyków na poziomie intelektualnym, emocjonalnym i behawioralnym. W ten sposób daje możliwość faktycznego poznania samego siebie. Bez kompromisów.
Uważność pomaga zaprzyjaźnić się ze sobą.
Uczy życzliwości dla siebie i innych.
Daje poczucie mocy bez forsowania samego siebie i pokazuje, czym jest współczucie bez sentymentalizmu.
Medytacja uważności daje odpowiedź na pytanie: Gdzie i kiedy jest to słynne „tu i teraz”?
„Bycie tu i teraz” okazuje się być bardzo realistycznym nastawieniem do rzeczywistości – nie uciekamy od trudności i nie przegapiamy całego wachlarza dostępnych możliwości, jakie daje chwila obecna.
Uważność uczy niestawiania oporu życiu codziennemu i odpuszczania poczucia awersji, które często bywa bardzo dominujące.
Pokazuje, jak samodzielnie radzić sobie ze stresem, aby podnieść w ten sposób jakość swojego życia. Uważność nie jest lekiem na stres – to raczej stress management.
Praktykowanie mindfulness pozwala zmienić utarte nastawienie i zacząć widzieć w kryzysach i trudnościach wyzwania i szanse do rozwoju.
Uważność nie jest twardą umiejętnością, której można się nauczyć od A do Z. Jest raczej otwartym nastawieniem do siebie i świata, którego potrzebujemy uczyć się ciągle na nowo, ponieważ nasz mózg uwielbia automatyzmy i najchętniej przeżyłby całe życie na bezpiecznym autopilocie.
Praktyka uważności to ciągłe życzliwe zaczynanie od nowa.
Dzięki postawie zwanej „umysłem początkującego” praktyka uważności wspiera kreatywność.
Medytacja uważności jest praktyką świecką.

*********************************************************
Zapraszam serdecznie na kurs online live medytacji uważności, w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR).

// Kurs będzie się składał z //
– 8 cotygodniowych spotkań online (ok. 2,5 – 3 godziny każde)
– 1 Dnia Uważności (online live)
– i przede wszystkim Twojej codziennej praktyki własnej (to będzie NAJWAŻNIEJSZE!)

// Terminy //
Będziemy spotykać się online live na platformie Zoom
co piątek od godz. 8.00 do 10.30 rano
(z wyjątkiem 20.10, kiedy spotkamy się w środę)

Zaczynamy 08.10.2021
kończymy 26.11.2021

// Opłata za udział w kursie wynosi 900 PLN – wystawiam faktury //

// Prowadzący //
Nazywam się Dawid Bednarski. Jestem członkiem Zarządu Fundacji Polski Instytut Mindfulness. Studiowałem filozofię. Kiedyś pomagałem prowadzić klubokawiarnię na Woli i promowałem warszawską kulturę, a od paru lat pracuję w obszarze marketingu – aktualnie jako dyrektor kreatywny. Regularnie praktykuję medytację, która stała się moim sposobem na życie. Jestem certyfikowanym nauczycielem mindfulness w ramach programu Mindfulness-Based Stress Reduction – certyfikat wydany przez przez Polski Instytut Mindfulness (Polim) we współpracy z The Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA).
Moja misja to pokazać tym, którzy mnie otaczają, że można medytować i czerpać garściami z tej praktyki bez potrzeby rewolucjonizowania swojego życia. Mindfulness jest według mnie najprostszą drogą dla współczesnych ludzi do radzenia sobie z wyzwaniami codzienności a także do dobrego, szczęśliwego i pełnego życia.

// Kontakt //
Jeśli jesteś zainteresowana/y dołączeniem do grupy (max. 12 osób), spotkajmy się na krótką rozmowę na Zoomie, aby się poznać i rozwiać ewentualne wątpliwości.


W razie potrzeby pisz lub dzwoń:
dawid@falbany.com
mob. 793 710 501


Czuwaj.

%d bloggers like this: